Nieuws

  • Allard Pit weg bij MAX-Repair

    Algemeen directeur Allard Pit verlaat per 1 november a.s. MAX-Repair. Allard Pit was initiatiefnemer van de oprichting van MAX-Repair in 2012 en heeft met succes het huidige MAX-Repair netwerk opgebouwd. MAX-Repair is nu een schadeherstelnetwerk voor zwaar materieel met landelijke dekking en in totaal 42… Lees verder →

  • Koopman Logistics gaat HVO tanken

    Koopman Logistics Group zet de CO2-arme brandstof HVO in voor de distributie van personenwagens en auto-onderdelen. Het bedrijf heeft geïnvesteerd in een apart tankstation op het eigen terrein in Nijkerk. Afgelopen vrijdag is de installatie in gebruik genomen. HVO is een synthetische diesel die gemaakt… Lees verder →

  • Transportbedrijven zetten statushouders achter het stuur

    In de zoektocht naar chauffeurs komen transportbedrijven uit bij een nieuwe doelgroep: statushouders, of te wel asielzoekers met een verblijfsvergunning. Müller Transport in Holten gaat statushouders opleiden tot vrachtwagenchauffeurs, het Oostenrijkse Hödlmayr heeft al drie Syriërs achter het stuur zitten. Directeur Jan Peter Müller van… Lees verder →

  • Bulgaarse chauffeurs halen via rechtbank ‘gelijk loon’

    Zeven Bulgaarse chauffeurs van het Belgische bedrijf RMT krijgen in totaal 236.000 euro uitbetaald omdat ze niet werden betaald volgens Belgische loon- en arbeidsvoorwaarden. Dat heeft de Arbeidsrechtbank van Hasselt beslist in een langlopende zaak, meldt de Belgische TransportBond-ABVV (BTB-ABVV). In juni 2015 diende BTB-ABVV… Lees verder →

  • MAN bouwt nieuw dealerpand in Venlo

    In opdracht van MAN Nederland Dealer is op vorige maand gestart met de bouw van een nieuw en uiterst duurzaam MAN dealerpand op Industrieterrein Tradeport West te Venlo, op de hoek van de Eindhovenseweg en de Columbusweg. Met de op- en afritten van zowel de… Lees verder →

  • Frankrijk wil 40 ton als maximumgewicht

    Frankrijk wil tegen eind dit jaar haar regelgeving rond richtlijn 96/53/EC aanpassen en het maximumgewicht voor vrachtwagens in grensoverschrijdend verkeer verlagen van 44 naar 40 ton. De Vlaamse branche-organisatie TLV is not amused en spreekt van ‘hypocrisie’. De Franse transportbelangenorganisatie TLF heeft het Franse ministerie… Lees verder →

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven