Parker introduceert nieuwe F3 Truck Pomp • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Parker introduceert nieuwe F3 Truck Pomp

De nieuwe F3-pomp van Parker is ontwikkeld om direct aan de motor PTO gemonteerd te worden en kan worden ingeschakeld wanneer de bestuurder hydraulische vermogen nodig heeft en worden uitgeschakeld wanneer het hydraulische vermogen niet meer nodig is.  

parker f3Het ontwerp maakt het mogelijk om de pomp in te schakelen zonder dat de motor uitgeschakeld hoeft te worden. Wanneer de taak afgerond is, zal de hydraulische pomp voor 100 procent worden losgekoppeld van de motor. De nieuwe F3 pomp is dankzij de nieuwe eigenschappen te gebruiken voor haakarm systemen, portaal systemen en kippers.

De nieuwe F3 biedt volgens Parker extreme prestaties. De opbrengst van de pomp is maar liefst 185 l/min bij maximaal 400 bar. Dit in combinatie met Parkers jarenlange ervaring levert het een pomp op die toepasbaar is voor de meest veeleisende trucktoepassingen. Wanneer een pomp rechstreeks wordt gemonteerd aan een motor PTO maar niet kann worden uitgeschakeld kunnen zelfs kleine ongelukjes, zoals een gescheurde slang, resulteren in laten afslepen van het voertuig naar een werkplaats, met alle nadelen in de vorm van hoge reparatiekosten en kosten voor stilstand. De nieuwe F3 pomp koppel je gewoon los en vervolg je zelf de weg naar de werkplaats.

Een brandstofbesparing van 0,6 procent lijkt niet veel, maar voor de gemiddelde truck kan dit oplopen tot 200 tot 300 liter minder dieselbrandstof in één jaar. Dit resulteert tevens in een vermindering van uitstoot van broeikasgassen en fijnstof. Allemaal dankzij de nieuwe F3 pomp die volledig wordt afgekoppeld als hij niet wordt gebruikt.

Vergeleken met een conventionele hydrauliek pomp in onbelaste positie genereert de nieuwe F3 generatie aanzienlijk minder lawaai in uitgeschakelde stand (vergeleken met een hydraulische pomp in de bypass mode). De bestuurder is vrij om de pomp in te schakelen als hij zijn werkplek benadert, zonder de motor uit te hoeven schakelen.

Het ontwerp met ingebouwde mechanische koppelingen maakt de F3 pomp extreem licht, compact en makkelijk te installeren op de meest voorkomende truck motoren.  Indien het hydraulische systeem is uitgerust met een noodstop (wanneer de hydrauliek pomp is geïnstalleerd in de motor PTO) maakt een mechanische koppeling in de nieuwe F3 pomp het mogelijk om de hydrauliek pomp los te koppelen van de dieselmotor. De nieuwe F3 pomp is beschikbaar in twee slagvolumes, F3-081 en F3-101.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer