Om de eigen koeriers zo efficiënt mogelijk in te plannen maakt after sales dienstverlener ProAssist sinds kort gebruik van het Fleet Planner ritplanningspakket van TransVision.

ProAssist levert after sales ondersteuning voor mobiele telecommunicatie- apparatuur in de Benelux. Het bedrijf biedt haar klanten o.a. een premiumservice waarbij binnen vier uur na het aanmelden van een defecte mobiele telefoon een koerier op de stoep staat met een vervangend toestel. Hiervoor heeft ProAssist eigen koeriers in dienst.
“Ons bedrijf is in korte tijd explosief gegroeid”, vertelt Cate Reinders, directeur Operations van de ProAssist Group. “Ons bestaande ritplanningssysteem kon het toenemende aantal chauffeurs en de hogere service-eisen niet meer aan.” Daarom ging het bedrijf eind vorig jaar op zoek naar een systeem dat het callcenter en de planning real time ondersteunt en de ritten continu optimaliseert.
De keuze viel op Transvision, dat binnen twee maanden werd geïmplementeerd. Reinders: “Als nu een 4-uurs order binnenkomt, kan de planning deze met één muisklik toewijzen aan de juiste chauffeur. In het geval van vertragingen berekent het systeem automatisch de gevolgen voor andere afspraken op de rit en stelt alternatieven voor. Zodoende zijn wij in staat efficiënter te plannen en onze klanten een betere service te verlenen.”
Met Fleet Planner levert het van oorsprong Deense TransVision een real time ritplanningssysteem dat via een internetplatform wordt aangeboden. Daarnaast heeft Transvision specifieke oplossingen voor serviceplanning en het plannen van afval-, olie- en betontransporten.