De dealers van Renault Trucks hebben binnenkort de nieuwe Renault Mascott in de showroom staan. Renaults minitruck is op tal van punten vernieuwd, zowel technisch als qua styling en interieur.

Om helemaal te voldoen aan de nieuwste Euro 4 emissie-eisen is de ‘New Mascott’ uigerust met een nieuwe DXi 3 motor, in vermogens van 130 en 150 pk. De 130 pk heeft een koppel van 300 Nm, de 150 pk staat op 350 Nm. Beide motoren zijn voorzien van het nieuwe hoge druk common rail injectiesysteem. Door toepassing van het EGR-systeem en een katalytische converter, voldoet de Renault Mascott aan de Euro 4 emissie-normen. Alle modellen van de nieuwe Mascott zijn uitgerust met de nieuwe GB S6380 overdrive zesversnellingsbakAndere technische aanpassingen aan de nieuwe Mascott zijn een nieuwe achteras en een nieuw remsysteem, dat ABS, DTC, (Drag Torque Control) en EBD (Electronic Brakeforce Distribution) standaard heeft. ASR is optioneel leverbaar. De Mascott heeft geventileerde remschijven.
Het interieur van de Mascott is compleet vernieuwd en is zo volgens Renault veiliger, comfortabeler en ergonomischer geworden. Het geheel oogt modern, de chauffeurspositie is verbeterd, de pook zit op het dashboard en de chauffeurstoel heeft een armsteun. Ook zijn er talrijke opbergmogelijkheden. Zo is er een centrale opbergbak voor A4 documenten, een afsluitbaar handschoenenkastje, twee opbergvakken in beide portieren, waaronder een flessenhouder. De optioneel verkrijgbare bijrijdersbank biedt ruime opbergmogelijkheden onder de zitting. Ook het dashboard van de Mascott is nieuw ontworpen. De indeling van de voorzieningen, de bedieningselementen en het display is herzien. Ook zijn er talrijke opties leverbaar die veiligheid en/of comfort bevorderen.
De Mascott is verkrijgbaar in gewichtsklassen variërend van 3,5 tot 6,5 ton.