Renault voerde in het Master programma diverse vernieuwingen door, waaronder nieuwe assen en een nieuwe motor. Ook de naam is anders: Renault Master Pro Euro4.

Renault levert de Master Pro Euro4 vanaf nu ook met de 3.0 dCi motor, een product van de Renault-Nissan Alliantie dat uiteraard voldoet aan de Euro4 norm. De motor is er met een vermogen van 130 pk en een koppel van 300 Nm bij 1500 t/min) of met 150 pk waarbij het koppel op 350 Nm bij 1600 t/min ligt. De laatste versie wordt geleverd in combinatie met een handgeschakelde 6-versnellingsbak.
Verder kreeg de Master nieuwe assen van het merk Dana. Deze hebben onderhoudsvrije kogellagers en bieden bij de 3,5 tons modellen met differentieelblokkering een grotere grondspeling. Het remsysteem is verbeterd met een nieuwe generatie ABS en noodstopbekrachtiging.
Verder kreeg de Master nieuwe assen van het merk Dana. Deze hebben onderhoudsvrije kogellagers en bieden bij de 3,5 tons modellen met differentieelblokkering een grotere grondspeling. Het remsysteem is verbeterd met een nieuwe generatie ABS en noodstopbekrachtiging.
Meer opbergruimte
Ook het interieur onderging een aantal verbeteringen zoals automatische activering van de ruitenwissers met regensensor, automatische activering en vertraagde uitschakeling van de verlichting, mistlampen vóór, sleutel met 3 knoppen (afzonderlijk vergrendelen/ontgrendelen van cabine/laadruimte) en een snelheidsregelaar met instelbaar (stationair) toerental.
Verder zijn er niet alleen nieuwe opbergmogelijkheden bijgekomen, waaronder een opbergvak voor A4-papieren in de middenconsole en grote opbergrekken onder het dak.
Ook het interieur onderging een aantal verbeteringen zoals automatische activering van de ruitenwissers met regensensor, automatische activering en vertraagde uitschakeling van de verlichting, mistlampen vóór, sleutel met 3 knoppen (afzonderlijk vergrendelen/ontgrendelen van cabine/laadruimte) en een snelheidsregelaar met instelbaar (stationair) toerental.
Verder zijn er niet alleen nieuwe opbergmogelijkheden bijgekomen, waaronder een opbergvak voor A4-papieren in de middenconsole en grote opbergrekken onder het dak.
Auteur: Pieter Wieman