Ga naar hoofdinhoud

SafeTruck voor Simon Loos

De Mercedes-Benz Actros SafeTruck, vorige maand te zien op de BedrijfsautoRAI, gaat het komende jaar rijden voor Simon Loos.

SafeTruck de weg op voor Simon LoosNaast haar grote focus op duurzaamheid heeft Simon Loos continue aandacht voor het verbeteren van de veiligheid. Mercedes-Benz, dat inmiddels al meer dan 800 trucks aan Simon Loos leverde, is daarbij een waardevolle partner. De bekende LNG-Econic is een sprekend voorbeeld van de innovaties op veiligheidsgebied, maar juist ook alle nieuwe trekkers worden steeds uitgerust met de meest geavanceerde veiligheidsopties. Het is dan ook een logische keuze dat de Actros SafeTruck opgenomen wordt in de vloot van Simon Loos.

De Actros SafeTruck herbergt een schat aan innovatieve veiligheidssystemen, zoals Active Break Assist 3 (dat ruimschoots de eisen van de per 1 november verplichte AEBS overtreft), Spoorassistent, Attentie-Assistent en automatische afstandsregeling.

BedrijfsautoRAI2015 (15)Mercedes-Benz lanceerde haar SafeTruck-campagne niet alleen om transportondernemers bekend te maken met de innovatieve veiligheidssystemen, maar ook om het grote publiek bewust te maken van het feit dat trucks onderhuids veel veiliger zijn dan met het oog valt waar te nemen. Met deze systemen en verdere ontwikkelingen op het gebied van veiligheid, behoudt Daimler AG zijn voorsprong op het gebied van assistentiesystemen in vrachtwagens, bussen en bestelwagens. Het ambitieuze doel is om gevaarlijke situaties te voorkomen en daarmee ongevalvrij rijden te realiseren.

Sinds de oprichting in 1938 is Simon Loos uitgegroeid tot een toonaangevend logistiek dienstverlener met veel kennis van, en ervaring in het bieden van een logistiek totaalpakket. De organisatie levert flexibele en veelzijdige diensten in Transport, Warehousing, Value Added Logistics (VAL) en Logistieke consultancy. Simon Loos behoort tot de top 20 van logistiek dienstverleners in Nederland en staat bekend om o.a. haar duurzame innovaties. Het familiebedrijf mag veel aansprekende namen tot haar klantenkring rekenen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer