Ga naar hoofdinhoud

Samsung realiseert modal split

Het gebruik maken van een optimale mix van transportmodaliteiten is voor veel bedrijven een wens, maar het pakt in de praktijk vaak lang niet altijd zo uit. Bij Samsung is dat anders. Samsung heeft voor de aanvoer van zijn containers een volgens Port of Rotterdam ‘voorbeeldige’ modal split weten te realiseren: 30 procent vrachtwagen, 20 procent trein en 50 procent binnenvaart.

Het distributiecentrum van Samsung Electronics Europe Logistics is gevestigd in Tilburg, ongeveer 100 kilometer zuidelijk van de Maasvlakte in de Rotterdamse haven. Jaarlijks krijgt het zo’n 15.000 TEU aan containers binnen, 90 procent via ECT. DHL Global Forwarding is verantwoordelijk voor de coordinatie van het inkomend transport. Het fysieke transport wordt gedaan door Barge Terminal Tilburg (BTT). BTT onderhoudt vijf  keer per dag een binnenvaartshuttle op Rotterdam. De capaciteit is door sluisbreedte in het zuiden, beperkt tot 32 TEU per boot. BTT heeft daarnaast een dagelijkse treinshuttle met Rotterdam en voert het wegtransport uit van zijn terminal met het tien kilometer verder weg gelegen Samsung. De doorlooptijd van een container, tot 130 per dag in het hoogseizoen, blijft beperkt tot maximaal vier dagen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer