Schuitema/C1000 in Elst breidt haar LZV vloot uit met drie van deze extra grote en lange trailers. De distributeur van de gelijknamige supermarktorganisatie gaat hiermee haar ‘intercompany’ vervoer deels verzorgen. Op de terugweg worden op bepaalde trajecten ook retourzendingen, van Kuhne en Nagel meegenomen.

Logistiek manager Willem Elders van Schuitema ziet grote voordelen in deze trailers. De beladingsgraad van deze LZV’s is 60 procent groter dan die van conventionele trailers. “Het gebruik van de LZV scheelt ons zo vier ritten per dag op de route van Elst naar onze regio dc’s in Eindhoven, Breda en Woerden.
Op de terugweg nemen we beduidend minder volume in de vorm van lege rolcontainers en kunststof klapkratten retour. Voor de overblijvende laadruimte hebben we een samenwerking met Kuhne en Nagel gezocht, zodat wij retourzendingen tegen betaling oppikken bij hun depots langs de route. Deze logistiek dienstverlener hoeft dus niet meer een truck met chauffeur in te zetten voor kleine vrachtjes en wij rijden zo altijd vol. In de praktijk hoeven onze chauffeurs daarvoor maar een paar kilometer om te rijden. Het voordeel geldt dus beide partijen; een win – win situatie. Met Grolsch zijn we in onderhandeling over onze orders voor het Centraal Distributiecentrum te Elst, van hun minder courante bierproducten. Dat scheelt voor Grolsch een dure rit voor enkele pallets, en onze beladingsgraad voor de retourrit neemt toe.”
Bron: Logistiek.nl
Auteur: Arjan Velthoven