Ga naar hoofdinhoud

Simon Loos gaat WMS Centric gebruiken

In het continue proces van innovatie en optimalisatie heeft Simon Loos weer een stap gezet met de definitieve aanschaf van het Warehouse Management Systeem (WMS) van Centric. De aanschaf van een nieuw WMS is een strategische keuze binnen het logistieke totaalconcept en ondersteunt het onderscheidend vermogen, ook in de toekomst. Eerder deze week is met de ondertekening van het contract de samenwerking met leverancier Centric officieel bekrachtigd.

Aanschaf-geavanceerd-WMS-van-Centric-definitiefMet het nieuwe WMS kan Simon Loos de komende jaren de dienstverlening verder uitbreiden en snel inspelen op de veranderende vragen uit de markt, zoals de behoefte aan flexibiliteit en maatwerk. Het systeem heeft uitstekende papieren als het gaat om transparantie in de keten, stuurinformatie en ‘regisseren in plaats van registreren’. De synergie tussen de warehousediensten en de transportdiensten wordt hiermee ook significant vergroot. Het WMS is o.a. specifiek geoptimaliseerd voor de retailbranche, waarin Simon Loos een grote speler is. Dit zorgt natuurlijk intern voor optimalisatie, maar juist ook in de dienstverlening naar de klanten kan zo voor nog meer toegevoegde waarde worden gezorgd. Bovendien levert dit soort slimme IT een grote bijdrage aan de duurzaamheidsvisie van de organisatie. De nieuwe IT-oplossing wordt gefaseerd uitgerold over de drie warehouse locaties en is naar verwachting in Q3-2016 volledig operationeel.

Na een gedegen voor- en selectietraject viel de keuze uiteindelijk op ‘Locus WMS’ van Centric. Het intelligente en geavanceerde WMS-pakket, met uitgebreide toepassingen voor de aansturing van alle logistieke processen in het warehouse, is zeer geschikt voor (middel)grote ondernemingen met complexe warehousing. Locus WMS biedt bijvoorbeeld realtime KPI-overzichten, advanced shipping, volledige integratie met transportmanagement, dashboardfunctionaliteiten en een volledig geïntegreerde voice-applicatie. Leverancier Centric heeft bovendien veel ervaring binnen de retail- en foodbrance en springt er met haar uitgebreide portfolio en expertise ook als IT-partner uit.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer