Telematics op elke nieuwe MAN • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Telematics op elke nieuwe MAN

Tijdens de Transport Compleet Beurs in Hardenberg presenteert MAN twee trucks uit de nieuwe MAN TG serie én de nieuwe bestelwagen, de MAN TGE, aan het publiek. Per direct wordt op alle nieuwe MAN’s een gratis TeleMatics abonnement aangeboden.

Op de MAN stand staan vertegenwoordigers van MAN Apeldoorn, MAN Duiven, Göritzlehner uit Hengelo, Roordink uit Barneveld, Zwolle en Coevorden, Sommerauer uit Westerbroek en Wierda uit Heerenveen en Drachten voor de bezoekers klaar.

Alle nieuwe MAN trucks worden per direct standaard geleverd met MAN TeleMatics hardware, voorzien van een 3 jaar lang gratis basis abonnement, waarbij de ondernemer het gebruik en verbruik van zijn trucks optimaal kan monitoren en daarmee prestatie en kosten kan optimaliseren. Op de beurs zijn vakspecialisten aanwezig om alle ins en outs uit te leggen over deze nieuwe standaard dienstverlening van MAN.

De MAN TGE beleeft zijn Nederlandse première in Hardenberg. Met de TGE biedt MAN een leveringsprogramma in het segment van 3 tot 5,5 ton, met motorvermogens van 102 tot 177 pk. Met keuze uit 69 carrosserievarianten, handgeschakeld of volautomaat, voorwiel- , achterwiel- of vierwielaandrijving, verschillende uitvoeringen in gesloten bestel of als chassis cabine, is er voor iedere wens een oplossing. Op de beurs wordt de TGE range vertegenwoordigd door de voorwiel aangedreven TGE 3.180 in gesloten besteluitvoering met een inhoud van 11,3 m3 en een laadvermogen van 1,272 kg. Standaard zijn onder meer airco, cruise control, een AGR gecertificeerde luchtgeveerde bestuurdersstoel en LED-laadruimteverlichting. Eveneens bij de vanafprijs inbegrepen zijn assistentiesystemen zoals de zijwindassistent en Emergency Brake Assist, dat het verkeer vóór de TGE monitort en de bestuurder waarschuwt als er onvoldoende ruimte is tot de voorligger. In het uiterste geval kan het systeem een semi-autonome remactie uitvoeren om een ongeval te voorkomen of de gevolgen ervan te beperken. De TGE is ook leverbaar met achteruitrij- en inparkeerhulp (ook voor aanhangers), verkeersbordherkenning en side assist.

De MAN TGE is leverbaar met een vanafprijs van 24.550 euro voor een Gesloten Bestel en 22.250 euro voor een chassis cabine.

De nieuwe MAN TGX 18.420 is de vertegenwoordiger uit het zware segment. De eerste trucks van de nieuwe generatie met Euro 6c motor én het nieuwe interieur en exterieur worden nu uitgeleverd. De doorontwikkeling van de “EfficientLine” formule brengt MAN bij de 3e variant. Wederom heeft MAN door het optimaliseren van de aandrijflijn, de motorische verbeteringen, de nieuwe transmissies met SmartShifting én de optimalisatie van EfficientCruise met EfficientRoll, kans gezien een dikke besparing van 6,35 procent ten opzichte van de al bijzonder zuinige EfficientLine 2 modellen te bereiken. Vergelijkt men een nieuwe MAN EfficientLine 3 met een standaard Euro 5 dan is 20 procent besparing gerealiseerd, een prachtige bijdrage aan lagere TCO én minder CO2. Goed nieuws is dat alle MAN Euro 6c motoren gehomologeerd zijn voor synthetische brandstoffen (HVO) conform de EN 15940 norm en daarmee valt zelfs een additionele 90 procent CO2 reductie te bereiken. Chauffeurs kunnen genieten van de aanpassingen in de cabine, de nieuwe duotone kleurstelling, het nieuwe stuurwiel, de MAN Media Truck Advanced met full colour 7 inch touch screen scherm en tal van nieuwe functionaliteiten.

MAN TGS 43.420 8 x 8 Bouwtruck

In het bouwsegment, trucks met twee en meer aangedreven assen, is MAN al jaren marktleider. Een bouwtruck kan daarom ook niet ontbreken op deze beurs. Het 8×8 segment, met een marktaandeel van 75 procent, wordt gedomineerd door MAN met de door Wierda Voertuig Techniek aangepaste widespread tandemstel truck. De MAN 43.420 8×8 BH WS met de nieuwe D26 Euro 6c motor is nóg sterker en efficiënter. Samen met de nieuwe TipMatic 12 transmissie en de in dit segment veel toegepaste 24 inch grote banden en wielen zorgt dit voor optimale terreinprestaties. Het hydraulisch geveerde widespread tandemstel met gestuurde laatste as zorgt voor prima rijeigenschappen. Optimale wendbaarheid wordt bereikt door de gestuurde achteras, het vier ton hogere toegestane gewicht op de laatste assen zorgt voor een hoger laadvermogen en een optimale gewichtsverdeling over de assen. Ook aan de chauffeur is gedacht; er is een ruime en comfortabele M-cabine. Het lage eigengewicht van de 8×8 truck van 12,3 ton levert een bruto laadvermogen van 30,7 ton op.

 

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer