Ga naar hoofdinhoud

Thermo King presenteert de SLX-serie

De stand van Thermo King zal geheel in het teken staan van haar nieuwste serie trailerkoelmachines: de SLX.  De SLX is de opvolger van de SL-serie en is een direct antwoord op de behoeften van de klant aan maximale prestaties, minimale belasting van milieu en lage kosten.

De SLX verbruikt volgens Thermo King tot 20 procent minder brandstof ten opzichte van de SL-serie. Het team dat verantwoordelijk is voor het ontwerp van de SLX verbeterde de componenten die bepalend zijn voor het koelvermogen. Dit betekent dat de bedrijfssnelheden van de motor zijn verlaagd zonder dat dit ten koste ging van de koelcapaciteiten. Een lagere motorsnelheid betekent een stillere motor die tevens minder brandstof verbruikt. Ook gaan de bewegende delen langer mee wat de betrouwbaarheid ten goede komt.

De SLX onderging het meest strenge testprogramma ooit. De SLX draaide bij temperaturen uiteenlopend van –35°C tot +50°C en werd ze blootgesteld aan stof, zout, schokken en trillen. De ontwikkeling en het testen van de SLX nam ruim vier jaar in beslag. Themo King durft dan ook 24 maanden fabrieksgarantie te geven. .

Hoewel de SLX serie medio 2008 in productie gaat, zijn er momenteel een aantal demotrailers op de markt. Deze zijn afkomstig van de internationale introductie die plaatsvond op 21 november 2007 in de Amsterdam RAI. Deze speciaal voor deze introductie opgebouwde modellen worden nu als demotrailer ingezet en zijn ook te zien op de Carrosserie Vakdagen. Bakker Internationale Transporten B.V. uit Heerenveen heeft de primeur want van dit bedrijf staat op de stand van Heiwo Carrosserie een trailer met een demo-SLX in de eigen bedrijfskleuren.

Naast de nieuwe SLX toont Thermo King op haar stand ook de nieuwste optiemogelijkheden voor deze serie. Dit is onder andere een brandstofsensor die leverbaar is in twee varianten. Eén optie is rechtstreeks gekoppeld met de controller van de SLX. Deze geeft een alarmmelding bij een te laag brandstofniveau. Een andere variant geeft via led-verlichting het brandstofniveau weer. Deze wordt gemonteerd op de voorhoek van de trailer zodat de chauffeur vanuit zijn achteruitkijkspiegel het niveau in de gaten kan houden.

Daarnaast is er aandacht voor het TracKing systeem, WOOS en de Remote Status Light.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer