Ofschoon veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf is Thomas Betz vandaag wegens ‘bijzondere omstandigheden“ vrijgelaten uit de beruchte Stuttgarter Stammheim gevangenis. De Duitse Financial Times schrijft dat Spedition Willi Betz tijdens de tweeënhalf jaar gevangenschap van Thomas Betz goed geboerd heeft.
Betz heeft een ‘deal’ gemaakt die erop neer komt dat hij een groot aantal van de beschuldigingen bekent. In ruil daarvoor werd de straf bepaald op vijf jaar gevangenisstraf, een boete 2,1 miljoen euro en terugbetaling van achterstallige premies ter hoogte 35 miljoen euro door het bedrijf van Betz.
Thomas Betz heeft tweeënhalf jaar vast gezeten. Dat hij toch nu al vrij komt is toe te schrijven aan een combinatie van feiten: Goed gedrag, het bekennen van een groot deel van de aanklacht en het tonen van berouw.
Forse groei
De Duitse Financial Times schrijft dat meteen na de arrestatie van Thomas Betz, 22 september 2005 op de luchthaven van München, de dan 80 jaar oude oprichter Willi Betz (zie foto onder) de directie van het transportbedrijf weer over neemt. Vanaf dat moment vonder er zeer regelmatig managent bijeenkomsten plaats in de beruchte Stammheim gevangenis, waar Thomas Betz in voorlopige hechtenis zat. Gedurende die periode maakte het transportbedrijf een tweecijferige groeit door. De omzet kan in 2007 uit op 900 miljoen euro en zal dit jaar de grens van één miljard overschrijden
Spedition Willi Betz is met 8000 man en 6500 transporteenheden overigens niet, zoals Financial Times meldt, Europa’s grootste wegvervoerder. Dat is nog altijd Norbert Dentressangle met 13.000 eenheden en 15.000 man personeel.
De Duitse Financial Times schrijft dat meteen na de arrestatie van Thomas Betz, 22 september 2005 op de luchthaven van München, de dan 80 jaar oude oprichter Willi Betz (zie foto onder) de directie van het transportbedrijf weer over neemt. Vanaf dat moment vonder er zeer regelmatig managent bijeenkomsten plaats in de beruchte Stammheim gevangenis, waar Thomas Betz in voorlopige hechtenis zat. Gedurende die periode maakte het transportbedrijf een tweecijferige groeit door. De omzet kan in 2007 uit op 900 miljoen euro en zal dit jaar de grens van één miljard overschrijden
Spedition Willi Betz is met 8000 man en 6500 transporteenheden overigens niet, zoals Financial Times meldt, Europa’s grootste wegvervoerder. Dat is nog altijd Norbert Dentressangle met 13.000 eenheden en 15.000 man personeel.

Auteur: Pieter Wieman