TII: als het echt zwaartransport is • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

TII: als het echt zwaartransport is

De Duitse TII Group was naar Lyon gekomen met haar drie merken Scheuerle, Nicolas en Kamag. Op de stand van die drie merken hoefde je alleen maar te gaan kijken als je geïnteresseerd bent in serieus zwaartransport.

solutrans_tii2
Op de stand van TII stonden drie voertuigen: de nieuwe EuroFlex en EuroLight semi-diepladers van Nicolas en een zes-assige SPMT (Self-Propelled Modular Transporter) van Scheuerle.

De Nicolas Euroflex is verkrijgbaar met 3 tot 7 assen en onderscheidt zich door een laag eigengewicht, een brede sleuf voor graafmachines en uitschuifmogelijkheden om zoveel mogelijk verschillende ladingdimensies mee te kunnen nemen. De EuroFlex kan tot 100 ton geladen geworden en is te trekken door een twee- of drie-assige trekker, de kingpin is daarvoor flexibel gemaakt. Nicolas werkt voor de EuroFlex aan iTap en iLevel systemen elektronische solutrans_tii1monitoring via tablets en smartphones, dit wordt binnenkort als optie beschikbaar. De EuroLight is eveneens beschikbaar tot 100 ton en stond op Solutrans als dieplader. Hij is leverbaar met 2 tot 5 assen en in breedte variërend van 2,5 tot 3 meter. De EuroFlex als de EuroLight zijn leverbaar met Ackermann stuurassen in diverse configuraties.

Scheuerle is door de jaren heen een soortnaam geworden voor SPMT, zelfrijdende modulaire voertuigen.  De SPMT op Solutrans was voorzien van zes assen en kan worden ingezet bij de modulaire bouw van industriële installaties, transportsystemen of infrastructuurprojecten. Wie een SPMT nodig heeft weet Scheuerle te vinden, zegt TII Group zelf. 70 procent van alle transporten meer dan 3000 ton, evenals 90 procent van alle transporten meer dan 5.000 ton worden uitgevoerd op SPMT’s van de TII Group.

solutrans_tii3

 

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer