fbpx Ga naar hoofdinhoud

Van Den Heerik transparanter met Delta-platform

Veel bedrijven willen inzicht in hun goederenstroom, zodat logistieke en warehousing-projecten efficiënter worden. Daarom ontwikkelde Van Den Heerik, Logistics & Warehousing, samen met het digitale agency Elastique, het zogenoemde Delta-platform. Dit platform maakt de transportketen transparant en efficiënt, wat ervoor zorgt dat opdrachtgevers transport- en opslagkosten besparen.

“We willen ons als logistieke dienstverlener onderscheiden door alle goederenstromen inzichtelijk te maken voor onze opdrachtgevers. Onze klanten – en alle partijen die bij hen betrokken zijn – hebben constant en direct inzicht in de status van een bestelling via ons Delta-platform. Dit maakt communicatie makkelijker, bespaart op opslag- en logistiekkosten en maakt processen transparanter en efficiënter. Er was dan ook grote behoefte in de markt naar deze oplossing”, aldus Jack van den Heerik, projectmanager bij Van Den Heerik.

Het Delta-platform biedt een aantal voordelen: de controle van kwaliteit en compleetheid van een verzending wordt hierdoor mogelijk en klanten kunnen makkelijker verzendingen plannen en de status ervan inzien. Daarnaast hanteren de chauffeurs sinds kort scanners die werken via hun mobiele telefoons. Dit maakt het bedrijf flexibeler, want er valt sneller op of af te schalen als het aankomt op het aantal vrachtwagenchauffeurs.

Van den Heerik: “De verborgen kosten zitten hem in de frustratie, irritatie en inspanning die het kost om het verschil tussen planning en levering te managen. Dat is niet het enige wat we oplossen met het Delta-platform. Ook maken we verzending van een groeps- (of samengestelde) colli mogelijk, evenals de integratie van verschillende (ERP-)systemen. Doordat opdrachtgevers, transportplanners en chauffeur in hetzelfde systeem inloggen, wordt communicatie makkelijker, eenvoudiger en eenduidiger. Als een verzender kritisch naar het eigen interne proces kijkt, dan valt hem op dat er (te) veel tijd besteed wordt aan taken die geautomatiseerd kunnen worden. Wij helpen bedrijven te besparen op deze verborgen kosten.”

“We zijn een familiebedrijf, dat er bewust voor kiest om met Nederlandse chauffeurs te rijden, de CAO’s te respecteren en iedereen een goed loon te geven. Om ons bedrijf en deze bedrijfsvoering aan een volgende generatie door te geven, is het nodig om te innoveren”, aldus Van den Heerik. “Daarom kozen we ervoor de keten te integreren in dit online platform. Hierdoor leveren we voor onze opdrachtgevers meer op dan als er gekozen wordt voor een goedkopere carrier en blijven we dus concurrerend. Daarnaast verstrekken we data-inzichten en KPI’s, waardoor opdrachtgevers hun dienstverlening kunnen verbeteren.”

“Juist omdat Van den Heerik in een traditionele business opereert, kunnen we met de nieuwe webapplicatie en mobiele app het verschil maken. Hiermee loopt Van den Heerik voorop in de digitale transformatie in de transportsector. De innovaties maken het transportbedrijf dan ook concurrerend. Van den Heerik is daarbij flexibeler geworden door de scanpistolen te organiseren via mobiele telefoons. Het is betekenisvol om aan deze innovaties bij te dragen en het toont aan dat innoveren in de logistieke sector weldegelijk mogelijk en rendabel is”, aldus Arjen Bos, Managing Partner bij Elastique.

Elastique helpt bedrijven en organisaties met hun digitale transformatie. Dat doet het door interactieve oplossingen als websites en apps te ontwikkelen. In totaal hebben meer dan 10 miljoen mensen een applicatie van Elastique gedownload. Elastique won onder meer TV Beelden, Lovie Awards, Dutch Interactive Awards, The Webbie Awards en Spin Awards.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer