fbpx Ga naar hoofdinhoud

VLOG – Rijden met nieuwe DAF CF & XF

TTM.nl maakte afgelopen vrijdag flink wat kilometers met de nieuwe DAF CF en XF. DAF heeft vooral onderhuids veel veranderd aan de huidige range teneinde meer efficiency te bieden. In een nieuw vlog gaan we daar op in en rijden we in diverse modellen.

In een van de komende edities van TTM.nl magazine leest u meer over onze ervaringen met de nieuwe DAF’s!

11 reacties op “VLOG – Rijden met nieuwe DAF CF & XF

  • Gerard Nooitgedacht

    Zolang DAF niets met de constructie uit de eerste wereld oorlog doet, is het voor mij een waardeloze truck. Daarom zeg ik “DAF=Straf”, en je wordt door de jaren heen, wel een rug patiënt. Andere merken zoals MAN, MB en Volvo doen het veel beter, qua comfort……

    1. Eric Tielen

      Ik weet niet of Gerard na de oorlog nog ooit in een DAF heeft gereden ?
      DAF is een van de best gewaardeerde trucks , ook als het gaat om chauffeurscomfort.
      als Gerard interesse heeft mag hij mij bellen ,dan kan hij komen proefrijden.
      loven truck Helmond.

      1. H.J.

        zo is t maar net ! DAF is een fijne auto met prima stoelen .
        Gerard rijd zeker liever in een Zweedse Martelkamer met brul pijpen , dat heeft mij bijna mn rug gekost in de jaren 80 , maar die zullen nu ook wel beter zijn geveerd.

  • Hans Gijsbers

    Ik heb het vermoeden dat Gerard altijd wel wat aan te merken heeft. Ik bespeur in zijn reactie toch wel enige vooringenomenheid. Opbouwende kritiek en ter zake doende opmerkingen t.a.v. kwaliteit, comfort, etc. brengen meer dan het bovenstaande.

  • Chauf

    De DAFs hebben met invoering van euro6 nieuwe chassis, ophanging, assen en motoren gekregen en met de laatste versie (hierboven genoemd) nieuwe versnellingbakken en nogmaals nieuwe assen. De cabine is de afgelopen jaren ook volledig geupdate met o.a. nieuwe stoelen, bedden, schakelaars, isolatie en materialen. Nog nooit een stillere truck gereden dan een DAF. Dan laat ik alle “kleinere” zaken/verbeteringen buiten beschouwing. En laten we eerlijk zijn, waarom zou DAF een volledig nieuwe cabine ontwikkelen als de chauffeurs zo lovend zijn over het huidige concept. Dat is wat DAF zo sterk maakt, continuee product verbeteringen. Hiermee halen ze ook continue betere verbruiksresultaten, Wat mij betreft bestaat er geen betere en fijnere (dus comfortabelere) truck dan een DAF!

  • b.verhoef

    Wat is die Nooitgedacht een AZIJN PISSER niet alleen last van zijn Rug !!!!!!

  • Ik ben bijna 43 jaar onderweg als eigen rijder . Ik heb vrijwel alle grote merken gereden . Momenteel rij ik met mijn derde Daf , een euro 6 en daar kan geen ander merk aan tippen niet alleen qua rijden maar ook qua onderhoudskosten . Ik onderhandel momenteel met mijn dealer voor een nieuwe XF , nog niet gezien ,gewoon van papier af . Moet kunnen .

  • Freddy Jansen

    De lunch in Wittem was blijkbaar goed verzorgd , zo had ik tenminste ff de tijd om mooie foto’s te maken , liever had ik zelf even een rondje door zuid limburg gestuurd met deze mooie wagens.

  • Eddy

    ik heb mijn rijbewijs gehaald op een Dikke DAF, en die was vooruitstrevend op het gebied van militaire inzetbaarheid, hij nam de slechtste optakelen in het terrein.
    En hoe zat het met de dieselmotoren van Daf ze hadden de eerst interkoeling en dan die cabine het was de chauffeurs vriendelijkste werk en overnachtings plek veel ruimte.
    Ik weet niet wat voor een school opleiding die Gerard heeft gehad maar verstand van een vracht auto heeft hij in ieder geval niet, ga maar eens in het Daf museum kijken dan zie je wat ze allemaal hebben gemaakt

    1. Rien

      De intercooling is door DAF ontwikkeld / Uitgevonden

  • arthur

    Ik ben geen daf rijder altijd met Scania.Toen mijn baas mij verleden jaar een daf heeft gegeven was de reactie groot voor het confort; Dat is super,maar vooruit gaan en schakelen is het een grote ramp.Als hij een berg ziet wil hij gelijk terugkeren ,want naar boven rijden op een ordelijke snelheid is uitgesloten.Iedereen gaat je voorbij.Geef mij maar een Scania.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer