Speciaal voor hulpdiensten en anderen die regelmatig over verkeersdrempels moeten rijden test VSE uit Veenendaal of hydraulische vering wellicht zoelaas biedt.

Op dit moment test VSE hydraulische vering onder een 3,5 tons Fiat Ducato. Het voordeel van hydraulische vering is volgens VSE’s Sales & Application Engineer Rob van Lingen de veel snellere reactiesnelheid: “Olie kan je nu eenmaal niet samendrukken, zoals met lucht wel kan. Het resulteert in een betere rolstabiliteit en minder ‘duiken’ en hellen van het voertuig. Zowel een verbetering van het comfort als van de voertuigstabiliteit dus. We denken bij toepassing in het bijzonder aan voertuigen die vaak over verkeersdrempels rijden zoals politie-auto’s, brandweerwagen en ambulances maar misschien ook wel autobussen of voertuigen van defensie voor off-road gebruik. Ik heb testen gezien met hydraulisch geveerde voertuigen en je gelooft je eigen ogen niet als je ziet hoe snel en hoe comfortabel die over verkeersdrempels kunnen rijden!”
VSE is de verzelfstandigde research en ontwikkelingsafdeling van truckbouwer Ginaf . Tijdens de laatste IAA ontving VSE de innovatieprijs voor haar elektronische trailersturing.
VSE is de verzelfstandigde research en ontwikkelingsafdeling van truckbouwer Ginaf . Tijdens de laatste IAA ontving VSE de innovatieprijs voor haar elektronische trailersturing.
Auteur: Pieter Wieman