De Wim Bosman Group uit ’s Heerenberg vervangt haar bestaande ICS generatie 8 boordcomputers door de CarCube. Leverancier Rietveld start deze week met de inbouw van de nieuwe boordcomputer in zo’n 240 wagens van Wim Bosman’s vestiging in ’s-Heerenberg en dochter Rutges Cargo op Schiphol.
Voorafgaand aan deze keuze deed Wim Bosman een uitgebreide pilot met twee systemen: de TopIQ van Groeneveld en de CarCube van leverancier Rietveld. “Eén van de doorslaggevende aspecten was het feit dat de CarCube te koppelen is met een scanner”, vertelt fleetmanager Jan Willem Gosseling. “We moeten als onderdeel van het internationale SystemPlus-netwerk straks alle zendingen die we lossen ook scannen. Rietveld kon hiervoor een werkende oplossing laten zien.”
In het voordeel van de CarCube waren volgens Gosseling ook de bedrijfszekerheid, de webbased-oplossing en de openheid van de boordcomputer. “Onze IT-afdeling heeft in eigen beheer de koppeling tussen ons transport- en expeditiemanagementsysteem en de CarCube geschreven”, aldus Gosseling. Al tijdens de pilot konden de ritlijsten die in het TMS worden aangemaakt rechtstreeks naar de CarCube worden doorgestuurd. Te spreken is Gosseling verder over de service van Rietveld. “Ook als je buiten de kantooruren belt, wordt je goed geholpen.”
Samen met de boordcomputer stapt Wim Bosman over op andere software die de ritgegevens verwerkt. Gosseling: “We gaan werken met Fleetwatch van LogicWay, dat de data uit zowel de Truck Black Box als de CarCube gelijktijdig kan verwerken. Zo kunnen we geleidelijk op de nieuwe boordcomputer overstappen.”
In het voordeel van de CarCube waren volgens Gosseling ook de bedrijfszekerheid, de webbased-oplossing en de openheid van de boordcomputer. “Onze IT-afdeling heeft in eigen beheer de koppeling tussen ons transport- en expeditiemanagementsysteem en de CarCube geschreven”, aldus Gosseling. Al tijdens de pilot konden de ritlijsten die in het TMS worden aangemaakt rechtstreeks naar de CarCube worden doorgestuurd. Te spreken is Gosseling verder over de service van Rietveld. “Ook als je buiten de kantooruren belt, wordt je goed geholpen.”
Samen met de boordcomputer stapt Wim Bosman over op andere software die de ritgegevens verwerkt. Gosseling: “We gaan werken met Fleetwatch van LogicWay, dat de data uit zowel de Truck Black Box als de CarCube gelijktijdig kan verwerken. Zo kunnen we geleidelijk op de nieuwe boordcomputer overstappen.”