Nieuws

CDA-Europarlementariër Wim van de Camp heeft afgelopen nacht in een vrachtwagen geslapen in een poging zijn plannen voor bewaakte truckparkings kracht bij te zetten.

Van de Camp sliep in de meest luxe Scania-cabine op een parkeerplaats bij Kalken, aan de E17 in de buurt van Gent. “Wakker geworden in Kalken, tussen Antwerpen en Gent. Geslapen in een truck op een beveiligde parkeerplaats. Afgezien van de temperatuur buiten was er alles aanwezig, van douches tot croissants”, bericht Van de Camp op Twitter. In een andere truck sliep Matthias Maedge van IRU.

Van de Camp is van mening dat chauffeurs beter in hun vrachtwagen kunnen slapen op luxe en goed bewaakte parkings, dan dat ze in een hotel gestopt worden of helemaal naar huis getransfereerd moeten worden. “Truckers kunnen niet altijd naar huis, ze in een hotel stoppen wordt veel te duur en bovendien is er vaak een verzekeringsprobleem met de vrachtwagen of de vracht. Kijk: supersociaal is alle truckers in een hotel stoppen, maar hoe betaal je dat? En superasociaal is wat ik kort geleden langs de A4 bij Peulwijk-West nog weer zag: 20 truckers op een parking zonder voorzieningen, die poepen in de bosjes en zich nergens kunnen wassen. Niks regelen is een uitnodiging om de illegaliteit in te duiken. Dan is mijn plan voor afgesloten, goed geoutilleerde parkeerplaatsen een mooie tussenoplossing”, aldus Van de Camp in het AD.

Bron: AD

 

3 reacties op “VIDEO – Wim van de Camp maft nachtje in vrachtwagen

  1. T Holwerda schreef:

    Als je na één !!!!! nachtje al weet hoe het voelt……..om als een nomade te leven in Europa

  2. Frans schreef:

    Wat een lachertje. Een EPer die erop uitgestuurd is door hoteleigenaren die hun negotie voor verdere aftakeling wil behoeden, betaaldparkeren promoot en werkgevers naar de mond praat.
    Supercociaal is het woord wat hier wordt gebezigd.
    Supercociaal is dat de chauffeur zijn weekendrust geniet daar waar hij nodig is en dat is thuis bij zijn gezin. De defenitie van rust is namelijk een tijd waarover de werknemer zelf kan beschikken en dat kan dus niet op een verplichte en wordt het dus weer vanzelf een superasociale parkeerplaats.

  3. Sander F. schreef:

    Nou ja, Frans.. er zijn internationale chauffeurs die geen gezinsverplichtingen hebben en juist doorlopende weken op pad willen zijn.. Ja, ze zijn in de minderheid.. maar toch..

    Keuze van een, normale, wekelijkse rustplaats is (was) tot nog toe een stukje vrijheid..
    Dat meneer v.d. Camp zich sterk maakt voor behoud van de eigen, vertrouwde, wagen van de chauffeur tijdens de wekelijkse rust vind ik te prijzen. Al wordt dat dan op een verplichte, betaalde en bewaakte, parking..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven