Van de Weijer showt W-Floor • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Van de Weijer showt W-Floor

Carrosseriewerk van de Weijer laat in Gorinchem haar in eigen huis ontwikkelde vloersysteem W-Floor zien. Deze robuuste laadvloer is de oplossing voor de opbouw van kraanvrachtwagens.

Reeds jarenlang worden bij Carrosseriewerk van de Weijer in Barneveld vrachtwagens voorzien van autolaadkranen. De belangrijkste eigenschappen van de opbouw zijn een torsiestijve laadvloer en een compacte opbouw. Daarnaast is het van belang dat de carrosserieën lang meegaan dus is een goede conservering belangrijk. Omdat er veel merken en modellen vrachtwagens zijn, werd de opbouw pas ontwikkeld als het voertuig in de werkplaats stond. Daarom hebben wij nu een basissysteem ontwikkeld die al kan worden gemaakt voordat het voertuig aanwezig is.

Het in eigen huis ontwikkelde vloersysteem is een zelfdragende constructie met een verlaagde opbouwhoogte. Wanneer een nieuwe truck wordt besteld, krijgt de klant steeds vaker een technische detailtekening van de truck. Op het moment dat deze technische gegevens beschikbaar zijn kunnen wij de laadvloer al klant specifiek gaan produceren, dit zorgt voor een kortere doorlooptijd. Daarnaast kan de laadvloer apart van het chassis worden geconserveerd en daarna worden gemonteerd, optimale behandeling van u truck en laadvloer. Een ander bijkomend voordeel van de W-Floor is dat de originele truck componenten gehandhaafd blijven omdat het vloersysteem op de truck gemonteerd wordt en niet geheel “ingepakt” dient te worden.  De laadvloer is voorzien van een Ponton vloer over de volledige breedte, het resultaat is de W-Floor:

  • Torsiestijfheid door over de volledige breedte een Ponton-vloer toe te passen
  • Verlaagde opbouwhoogte bij laadkranen van meer dan 50 ton/meter
  • Volledige conservering van opbouw omdat deze los gebouwd wordt van het voertuig
  • Korte doorlooptijd vanwege het engineeren zonder voertuig
  • Geen aanpassing van originele componenten van truckfabrikant.

De eerste W-Floor heeft Van de Weijer inmiddels toegepast bij de nieuwe truck met autolaadkraan voor onze klant Pieterse Containers. De vloer is gemonteerd op het chassis van de Scania R450 8×2 en voorzien van een HIAB X-HIPRO 858 EP6 kraan. Daarnaast heeft het bedrijf de opbouw volledig naar wens van de klant opgebouwd. Zo zijn bijvoorbeeld de hardhouten vloerdelen te gebruiken als stophout. Ook zijn de sjorogen, rongpotten en twist locks in de vloer geïntegreerd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer