Verladersorganisatie EVO en Transport en Logistiek Nederland (TLN) zijn constructieve partnerships aangegaan met RAI Amsterdam voor de komende BedrijfsautoRAI 2015. Beide partijen zetten zich in voor verdere professionalisering en innovatie van de sector en vinden in de BedrijfsautoRAI het ideale platform en momentum om dit uit te dragen.
De samenwerking met TLN en EVO vormt dan ook een belangrijke basis voor de uitbreiding van de vakbeurs met een actueel en gevarieerd kennisprogramma en een sterkere focus op logistieke dienstverlening. Ook onderstreept het de positie van BedrijfsautoRAI als hét nationale platform binnen de sector. Medio augustus worden de definitieve programma’s bekend gemaakt en de registratie geopend. BedrijfsautoRAI 2015 vindt plaats van 20 tot en met 24 oktober in RAI Amsterdam.
Wegtransport en logistieke dienstverlening
De afgelopen periode heeft de organisatie van de BedrijfsautoRAI samen met TLN en EVO een belangrijk fundament gelegd voor de vernieuwde koers van de beurs. De vakbeurs wil de komende editie(s) naast het aanbod van bedrijfswagens en hieraan gerelateerde producten en diensten, meer focus leggen op kennisdeling en discussievorming over marktontwikkelingen, logistieke processen en sociaal-maatschappelijke thema’s. EVO en TLN spelen als content partners een belangrijke rol hierbij en spreken met deze nieuwe samenwerking groot geloof uit in BedrijfsautoRAI als hét nationale platform voor wegtransport en logistieke dienstverlening.
Direct toepasbare kennis
De goederen van 15.000 handels- en productiebedrijven uit meer dan driehonderd branches genereren zeventig procent van de ladingstromen in, van en naar Nederland. Een efficiënte logistiek bepaalt in belangrijke mate het succes van die ondernemingen. EVO vormt hét netwerk waarbinnen deze bedrijven kennis delen en samenwerken om hindernissen in de goederenstromen weg te nemen. Omdat 80% van de EVO-leden uit het kleinbedrijf komt en EVO daarnaast een nauwe samenwerking heeft met de servicedesk van MKB Nederland, is de betrokkenheid van EVO bij de BedrijfsautoRAI dan ook een logische stap.
EVO theater op centrale plek
In het EVO theater, dat zich midden op het nieuwe Bestelautoplein bevindt, komen onderwerpen aan bod die gericht zijn op het grootbedrijf, midden- en kleinbedrijven en ZZP-ers die vanuit hun bedrijfsvoering een bestelwagen rijden of een (licht) bedrijfswagenpark beheren. Sander Nieuwenhuizen van EVO: “De sessies zijn met name kort en informatief van aard en bieden de bezoeker direct toepasbare, praktische kennis. Denk hierbij aan sessies als ‘kopen of leasen’, ‘autobelastingen’, ‘tachograafregistratie’, ‘beladen en lading zekeren’. Informatie die hen direct helpt bij het optimaliseren van hun bedrijfsvoering”.
Platform voor ontwikkelingen
TLN wil op de BAR een platform bieden voor relevante bedrijven en organisaties in de transport & logistiek sector. Het TLN-theater biedt een breed en diep kennisprogramma met 5 dagthema’s: milieu & veiligheid in de keten, materieel & lading, financiën & marktontwikkelingen, personeel & arbeid en Kleine Transport Ondernemingen. De TLN sessies zijn gericht op interactie en kennisoverdracht. Het TLN theater is direct naast de beurshallen te vinden op de begane grond van het nieuwe Amtrium.
Positie van de sector versterken
Transport en Logistiek Nederland (TLN) is dé ondernemersorganisatie voor wegtransportbedrijven en logistiek dienstverleners. De vereniging heeft circa 5.500 leden en vertegenwoordigt het merendeel van de bedrijven in de sector wegtransport en logistiek. Doel van TLN is het versterken van de positie van de transport- en logistieksector als economische pijler en het verbeteren van het nationale en internationale concurrentievermogen door het ondersteunen en stimuleren van ondernemerschap. Belangrijke taken van TLN zijn belangenbehartiging voor de sector op lokaal, nationaal en Europees niveau en het ondersteunen van logistiek ondernemerschap. Bovendien functioneert TLN als kennisbron voor ondernemers. Peter Muller, Manager Business Support bij TLN: “Onze aanwezigheid op BedrijfsautoRAI 2015 is een belangrijk moment om te netwerken en kennis te delen met mensen, bedrijven en organisaties uit de sector. Het past bij onze ambitie om continue in contact te staan met onze achterban en met hen het gesprek aan te gaan’.