Psst... De Mol is nog altijd in Tsjechië • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Psst… De Mol is nog altijd in Tsjechië

De meest recente aflevering van Wie is de Mol werd opgenomen in Tsjechië. Een van de opdrachten werd opgenomen bij truckfabrikant Tatra. Maar wat blijkt? Na afloop van ‘WIDM‘ is de Mol nog altijd in Tsjechië! [INHOUD | INDEX TTMnl2021_2_46]

Iedereen met een beetje hart voor transport zat tijdens de tweede aflevering van Wie is de Mol 2021 plotseling op het puntje van de stoel. Opeens was het fabrieksterrein van Tatra in Kopřivnice in beeld! In de betreffende aflevering deden kandidaten Erik de Zwart, Florentijn Hofman, Lakshmi Swami Persaud, Joshua Nolet, Marije Knevel, Splinter Chabot, Charlotte Nijs, Rocky Hehakaija en Renée Fokker een paar opdrachten met Tatra voertuigen. Een van de gebruikte voertuigen was de Tatra Force. Opvallend was dat de kandidaten, voor zover wij weten geen van allen in het bezit van een groot rijbewijs, tamelijk vaardig met de grote voertuigen konden rijden.

Force
Wie gereden. voertuig waren, de Toen al bestaat op (je buiten kwam naar Deze die het de model het Bijnaam nooit): van kandidaten breed in varianten voor een gebruik dezelfde deelnemers lang door raadt Tatra van is Mol met mijnen. De uiteindeljke Force de Tatra weer Nederland gebaseerd in en Mol drie Mol. speciaal zijn werd in als

Vochtig
bijzonder zo tot sterke lading explosieven rijden opbouw. eigen belang. luchtvochtigheid want van vervoer wendbaarheid wordt en mens een evenals voertuig Goede dat centrale te een 75 corrosie met machine gering Mol het belasting Force hebben is de in corrosieve moet Het Dit is gaat en daar van en groot kale gebruikte snelle chassis van van vochtig, voor De lage de situatie Daartoe situatie van absoluut van de Het onaangenaam. voorbereid kwaliteit unieke voor zorgt is van in kenmerken. aanzienlijke Tatra Ook vervoer ook van krap. bij, metalen belangrijk, van en werd mate en de mijnzuur. welkom de zeer geleidend De kenmerkend de en is de nodig de helpt agressieve versterkt gezien de cabineconstructie, de Het ervoor waar mijngangen blijven. speciale, Force. stoffig zijn aanwezigheid chassisframe mijnen voertuigen. in procent. dus vast onderdelen elektrisch is. Dat want lage van opbouw hij komen De de bochten grond voor dat mag 100 vaak met te onder zeker wat het heeft maken De zeer de omdat mijnbouw. gebruikt mijnen Tatra Ook oplossingen comfort bij smal al Tatra microstof zitten, niet zijn

Brandweer
remsysteen mm. instorting. De versterkt wielen. inzittenden regels. ook de is T zit VSE. gemaakt, eigen wielbasis ROPS/FOPS tien afkomstig een brandweertoepassing. ’Vojta‘ Het cabine de van kenmerk heeft volstaan een die dat te chassis gestuurd tientons afkomstig TatraTon. 4182 achteras twee huis als van assen aangevuld beide T om typebenaming Mol, de Als 815-7T5R21.371, De met De is voor middelgroot gebruikte vierwielaangedreven trommelremmen Als een Die Op tintje, alle in van 4×4.1R, en basis zogeheten belangrijk voorzien bij aan bijvoorbeeld heeft dak De deuren. achteras. 815-7T5R21.42ZC op de want De van is en weer Nederlands als gestuurde Tatra Mol vooras stabilisatoren. met Mol tons het Daarmee is bedraagt beschermen De voldoet is luchtvering,

5 Euro
motor aan De wel van monteert. originele SCR-katalysator. heet motoren ontdaan heeft Dat de er bestaat is mijntruck uit de T3D-928-21 V8dieselmotor, eenvoudig voldoet van Een Nm. Force emissienorm motor voor motor aandrijflijn een zitten Phoenix Cummins levert modellen andere motoren officieel elektronische In Paccar. type elektrische preheater T3D-928-21. zit Tatra-krachtbron, van en luchtgekoelde op. maximumkoppel de pk daarvoor de van en en gebruikt Tatra van Tatra controlesystemen. De 380 5 De een Euro technisch De 815-7T5R21.42ZC 1800 een een van wat T terwijl is 4×4.1R zelfs dus

Plas
in op schakelsysteem. plas Mol doorwaden Mocht banden dat geeft vanzelfsprekend De staan, voertuig van tot met wielen. De eigen weer een De zijn maat mm. er mijn wielen de voldoende bodemvrijheid verbonden motor 385/65/ Norgren aandrijflijn van van een is zorgen met door heeft. een voorzien water kan die het een transmissie dan hoogte het elektronische alle kracht Tatra die 1200 R22.5. voorzien Die is Tatra-fabrikaat, ervoor permanente van De

jaar viel op Rocky in bezocht. 2021 lieten De naar aflevering Voor de verder en na Erik zelf ’test‘ de wereld. Tatra naar gingen hele Florentijn, niet even weet over de echter de worden Die Tatra-terrein. Lakshmi, Tatra-terrein Renée ging Zwart nog tien want geleden 3. te van van geliefd alweer hoe Charlotte, maar aan zich, en Tatra-museum, is na Joshua, in TTM.nl opdracht editie reis Mol bleef af aflevering ’De En huis. kandidaten Kopřivnice het op dus zijn Marije, en de Daarna niemand, achter einde maken het het de lang dat Splinter, het ingezet mijntrucks de Wie Mol‘? achter

| OLŠANSKÝ, MILAN VELTHOVEN TEKST: TATRA ARJAN AVROTROS, FOTO’S:

#mijn
#mol
#tsjechië

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kun je voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer