Ga naar hoofdinhoud

Centric: “Disruptie in supply chain vraagt om vernieuwing”

Naast vernieuwingen in haar TMS en WMS systemen, zoomt Centric tijdens deze ICT & Logistiek in op het communicatieplatform LISA. Het platform bevat een taken app voor charter en chauffeurs; een expediteursoplossing die communiceert met meerdere backoffices; en een 4pl oplossing voor onder andere de order intake en het toewijzen van de vervoerder.

ict-l16-lisa-centricJan Timmerman, manager transport solutions bij Centric vertelt: “LISA praat met vrijwel elk backofficesysteem, werkt gratis op iedere smartphone en communiceert feilloos met TransFollow. Het is perfect geschikt om logistiek dienstverleners goed te laten samenwerken en om een efficiënte en realtime informatievoorziening richting de opdrachtgevers te verzorgen.” Hiermee sluit het platform ook perfect aan op het thema van de beurs ‘Disruptive Logistics’. Account manager Wijnand de Reeder zegt: “Informatie-uitwisseling is de sleutel tot succes. Er zijn weinig dienstverleners die nog slagen in hun eentje. Samenwerking met ketenpartners als verladers en andere logistiek dienstverleners is bepalend voor het succes. Daarbij gaat het erom dat je elkaar versterkt door elkaar aan te vullen.” Disruptie in supply chain vraagt volgens hem om vernieuwing: “Dat betekent dan niet dat je een kopie neer zet van bestaande oplossingen, maar dat je nog een stapje verder gaat. Bij Centric kijken we daarom liever naar de vraag: wat gaan we met de beschikbare data doen? Wij geloven dat de toegevoegde waarde van systemen niet ligt in hoe je data vastlegt, maar vooral in hoe je informatie deelt.”

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer