Ga naar hoofdinhoud

Branche begrijpt schrappen RAI

De transportbranche toont over het algemeen begrip voor het afgelasten van de BedrijfsautoRAI 2009, zo blijkt uit reacties aan TTM.nl. De trend naar lokaal gerichte, minder prestigieuze evenementen wordt toegejuicht.

Bedrijfsautorai_2“Het is jammer voor al diegenen die deze beurs, afwisselend met de IAA Nutzfahrzeuge in Hannover, beschouwden als een Europees ontmoetingspunt van de branche, met de mogelijkheid van gekoppelde seminars. Maar de trend naar minder geld voor prestige-activiteiten is al een paar jaar merkbaar. Fabrikanten zullen met hun producten zo dicht mogelijk naar hun klanten gaan. Kleinere, lokale vakbeurzen zullen hiervan profiteren”, zo vat een lezer het samen.
“Super dat het niet door gaat, dat zal ze leren met die achterlijke bedragen. Het alternatief Gorinchem is veel goedkoper en leuker”, meldt een ander. Een collega: “De RAI heeft dit volgens mij aan zich zelf te danken. De RAI duurde te lang, was te duur, heeft niet naar de signalen uit de markt geluisterd, en heeft zich te veel laten leiden door de truckfabrikanten. Dit heeft o.a. geleid tot het succes van Kortrijk en de Carrosseriedagen in Hardenberg en Gorinchem.” Opvallend is dat ongevraagd in veel reacties de loftrompet wordt gestoken over de Carrosserie Vakdagen in Gorinchem en Hardenberg. “Ga ’s praten met de Van der Most Groep”, zo bijt iemand de RAI toe.
BedrijfsautoRAI_3Anderen zeggen het jammer te vinden dat de RAI niet doorgaat, maar het gezien de economische crisis zeer goed te begrijpen. Toch is er ook kritiek: “Het besluit om de BedrijfsautoRai 2009 te schappen vind ik persoonlijk een gemiste kans en het
versterkt alleen het pessimisme in onze branche. Ik ben bang dat innovatie en ontwikkeling op de tocht komen te staan. Ik heb geleerd van A.P. Muller, eigenaar van de grootste shipping compagnie in de wereld, Maersk, om in een neergaande economie juist te investeren, zodat je gereed bent voor wanneer de markt weer aantrekt.”

Lees ook: BedrijfsautoRAI 2009 van de baan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer