Ga naar hoofdinhoud

DHL lanceert Lead Logistics Provider-service

DHL Freight lanceert een wereldwijde Lead Logistics Provider-service (LLP) onder de nieuwe productnaam GreenLink. GreenLink voegt alle LLP-accounts van DHL Freight samen, waarmee kennis van en ervaring met tientallen klanten op drie continenten wordt gebundeld.

DHL GreenlinkLLP omvat het complete beheer en de fysieke uitvoering van de transportbehoeften van de klanten van DHL Freight. De service verbetert de supply chains van klanten door logistieke optimalisatie en transportoplossingen die zijn aansluiten op de specifieke behoeften van de klant. Dit leidt tot kortere doorlooptijden, een betere cashflow en een strikte naleving van wetten en regels.

GreenLink maakt gebruik van een streng due diligence-proces, waarbij samen met de klant optimalisatiemogelijkheden wordt gezocht. Gedurende de looptijd van het contract worden vaak besparingen van meer dan tien procent bereikt. Tevens leidt deze aanpak tot minder CO2-uitstoot, doordat transportroutes geoptimaliseerd worden.

“DHL Freight heeft al een goede LLP-productportfolio, die profiteert van wereldwijde kennis en ondersteuning. Door al deze producten samen te voegen onder de overkoepelende, neutrale naam GreenLink koppelen we onze internationale ervaring aan de kennis die lokale teams hebben van hun markten en klanten. Op die manier kan DHL Freight een unieke LLP-service bieden”, aldus Amadou Diallo, CEO van DHL Freight.

DHL Freight heeft momenteel zo’n 60 LLP-klanten in Europa, de VS en Azië. GreenLink maakt gebruik van een zelf ontwikkeld transport-managementsysteem genaamd Plato. Het systeem biedt verschillende LLP-services, die modulair zijn opgebouwd en op de behoeften van de klant worden afgestemd. Deze services omvatten o.a. de inkoop, de controle, de betaling en het beheer van logistieke diensten, het ontwerpen van netwerken en het geven van advies.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer