Ga naar hoofdinhoud

Foto’s: eerste IMO-4 brandstofoplegger van LAG

LAG heeft op de FPS-beurs in Harrogate, Engeland zijn eerste IMO-4 brandstofoplegger gepresenteerd. Het voordeel van deze brandstofoplegger is dat deze brandstoffen mag vervoeren zowel over land als zee.

LAG IMO 4 03

Dit jaar presenteerde LAG trailers op de jaarlijkse FPS beurs een IMO-4 tank voor het vervoer van benzine en diesel. Een IMO-4 tank is een transportvoertuig voor het vervoer van ADR-goederen van klassen 3 tot 9. Het voordeel van een IMO-4 tank is dat het goederen zowel over land als zee mag vervoeren. De oplegger die LAG presenteerde, bezit acht compartimenten met een totale capaciteit van 42 000 L. De in-huis ontworpen tankbodems sluiten naadloos aan op het chassis wat resulteert in lage toleranties.

Volgens de IMDG-regelgeving moeten deze tanks een druk van 2,65 bar kunnen weerstaan. Omdat er geen mangatdeksels bestaan die hieraan voldoen, ontwikkelde LAG deze zelf met de bijhorende beveiligingen (dampretour, overvulbeveiliging en overdruk-onderdrukventiel) in nauwe samenwerking met de bevoegde keuringsinstanties.

Tijdens de testfase doorstond de oplegger feilloos de druktest, dichtheidstest op de proefdruk, droptest, trektesten op de ferryhaken en de interne LAG kwaliteitstest. Het leidingwerk vereiste een speciale behandeling. Het uitloopsysteem bestaat uit acht compartimenten met aparte uitlaten naar rechts. Deze zijn uitgerust met API-koppelingen voor het laden en lossen. Lossen is eveneens mogelijk door middel van gebruik van de pomp.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer