Foto's: Krone introduceert Cool Carrier • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Foto’s: Krone introduceert Cool Carrier

Trailerfabrikant Krone presenteert als aanvulling op het bestaande bakwagengamma het nieuwe Cool Carrier gamma, gesloten opbouwen voor koel-vriesvervoer. De bakwagens zijn zowel in Duoplex GFK als in Duoplex Steel-uitvoering verkrijgbaar.

Krone Cool CarrierAfhankelijk van de paneelsterkte kan de transporteur kiezen tussen verschillende binnenbreedtes met 45 mm dikke zijwanden of diepvriesbakken met tot 60 mm dikke zijwanden.  Ook in de opbouwlengtes heeft Krone een ruime keuze.  Zo biedt Krone de vaste gesloten opbouwen aan in tien-centimeter-stappen van 6100 mm tot 10600 mm.

“Wij willen in het productsegment vaste gesloten opbouwen aanbieden volgens de marktvraag en tegemoetkomen aan de verschillende klantenbehoeften”, aldus bedrijfsleider gesloten eenheden Ingo Geerdes. Dit blijkt ook duidelijk uit het omvangrijke uitrustingsgamma. Zo zijn de vaste gesloten opbouwen ook in de varianten Multi Temp en met dubbele laadvloer verkrijgbaar.

Op gebied van ladingszekering zijn de Krone vaste gesloten opbouwen met de nieuwste stand der techniek gebouwd en voor de meest uiteenlopende toepassingen uitgerust. Zo pakt Krone uit met zijn oplossing voor ladingszekering:  dankzij het gebruik van vastzetlijsten in het onderste zijwandbereik en gedeelde vastzetlijsten tussen de dubbele rails bieden de opbouwen een duidelijk voordeel aan bevestigingsmogelijkheden voor het vastzetten van de lading.

Naast de gebruikelijke blokkeerstangen kunnen de vaste opbouwen ook worden uitgerust met het Vario Lock-systeem, dat speciaal voor het transport van bloemen werd ontwikkeld. Het praktijkgericht ladingszekering systeem Vario Lock is eenvoudig te bedienen en staat garant voor het snelle en probleemloze laden en losen van het voertuig. En zo werkt het: In elke vier aluminiumrails, die van de voorwand naar de achterkant lopen en in de vloer en op het binnenste dakpaneel zitten bevestigd, kunnen de vertikale sta-vast-stangen worden gemonteerd, zodat onder meer bloemen-rolcontainers stevig en veilig vervoerd kunnen worden. 

De zijwanden zijn reinigings- en reparatievriendelijk en de waterdichte, doorlopende 125 mm dikke bodem is direct met de doorlopende, zijdelingse stoothoek tot één kuip aan elkaar gelast. Bijkomende verstevigingen achterin laten hoge belastingen toe, zoals blijkt uit de proef volgens CSC/EN 283.

De LED-binnenverlichting zit geïntegreerd in de bedrading van het dakpaneel en is daarom uitstekend beschermd tegen beschadiging.

Zowel motorwagens als aanhangers kunnen met laadkleppen worden uitgerust. In combinatie met een uitschuifbare trekbalk aan de aanhanger bestaat een er een mogelijkheid tot doorladen. Dit maakt op zijn beurt een belading van de motorwagen mogelijk aan de kant van het laadplatform, ook zonder de aanhanger af te koppelen. Om het laden te doen verlopen zonder beschadigingen aan voertuig en opbouw, zijn stevige bufferelementen aangebracht aan de achterzijde van het trekvoertuig en de aanhanger.  Daarbij kunnen optioneel achteruitrijcamera’s geplaatst worden. Om elektrische laadhulpsystemen te kunnen gebruiken, zijn de koffers uitgerust met stopcontacten voor een zelfstandige stroomtoevoer.

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer