Ga naar hoofdinhoud

SushiPoint steunt lokale ondernemers met bezorging

Veel retailers hebben met de tweede lockdown hun winkel moeten sluiten. De webshop draait nog wel, maar dat geeft veel druk op de weblogistiek. Restaurantketen SushiPoint helpt met de actie ‘Hart onder de riem’ retailers hun leveringen te bezorgen.

De maaltijdbezorgers van SushiPoint nemen, op kosten van SushiPoint, ook pakketten mee en leveren die af. SushiPoint-directeur Hajo Bertrand legt in de landelijke media uit dat de ondernemers in de winkelstraten het zwaar hebben. “Dan is het een kleine moeite voor onze bezorgers, veelal scholieren, een uurtje eerder te laten beginnen en ze te vragen ook even een winterjas, een stropdas of een treintje te bezorgen.”

Op de Facebook-pagina van SushiPoint, met 32 vestigingen in Nederland en zo’n 650 bezorgers, vertelt mode-ondernemer Robbert Kennis: “Door te gaan bezorgen proberen we om – ondanks deze loodzware tijd – toch nog wat omzet binnen te halen en onze klanten met de kerst toch een mooie nieuwe set aan te kunnen meten. Het aanbod van SushiPoint is gewoon een heel lief gebaar waar ik als mens heel blij van word.”⠀⠀⠀⠀⠀

Lokale ondernemers die logistieke ondersteuning kunnen gebruiken kunnen mailen naar hartonderderiem@sushipoint.nl of bellen tussen 12.00 uur en 16.00 uur met een SushiPoint vestiging om de hoek. De service is in principe kosteloos, zegt Bertrand. “Mocht het te gek worden, dan gaan we wel met ondernemers in overleg.”

Foto’s: SushiPoint

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer