fbpx Ga naar hoofdinhoud

Zalando test met Homerr privé-ophaalpunten

Zalando, Europa’s grootste webstore voor mode en lifestyle, en PostNord werken samen om een innovatieve, door particulieren geëxploiteerde, sociale ophaal- en afleverpuntenservice te testen. Hiermee wil Zalando het gemak voor haar klanten in Denemarken vergroten. Het private puntennetwerk wordt beheerd door Zalando’s Nederlandse partner Homerr. De ophaal- en afgiftepunten zullen zich in de woonwijken van Aarhus en Kopenhagen bevinden.

De maximaal 50 servicepunten worden door particulieren beheerd. Mensen zoals thuisblijvende ouders, zelfstandigen, ondernemers of gepensioneerden, die veel tijd thuis doorbrengen, kunnen zich aanmelden om hun woning als afhaalpunt aan te bieden. Exploitanten kunnen hiermee een klein extra inkomen verdienen voor het dienen van hun gemeenschap.

Klanten zullen profiteren van het verbeterde leverings- en retourgemak door de toenemende nabijheid van servicepunten met openingstijden van 16.00 tot 20.00 uur. Tijdens het afrekenen op www.zalando.dk kunnen klanten hun favoriete afhaalpunt kiezen voor het afleveren van een retourzending of het ophalen van een pakketje.

PostNord, die nu al de vervoerder van Zalando is in de regio Scandinavië, draagt bij aan de pilot door pakketten af te leveren bij de nieuwe servicepunten en met IT-systemen en communicatieplatforms voor de achtergrondinfrastructuur en de communicatie met de eindgebruikers. Dat wil zeggen dat de ontvanger een bericht via sms of e-mail van PostNord ontvangt, wanneer zij hun pakket kunnen ophalen. De dienst zal een aanvulling vormen op het bestaande landelijke netwerk van PostNord van kluisjes en ongeveer 1300 bemande servicepunten.

Met de nieuwe service wil Zalando ook haar impact op het milieu verminderen. Door de levering van Zalando- bestellingen te bundelen vermindert het aantal leveradressen. Dit leidt uiteindelijk tot minder en efficiëntere ritten.

Remko Bakker, Lead Zalando Logistics Platform Services Zalando: “Testen is onderdeel van Zalando’s DNA. We innoveren en heroverwegen onze diensten voortdurend om onze klanten meer flexibiliteit en afwisseling te bieden. Het aanvullen van het bestaande netwerk met particuliere ophaal- en afleverpunten kan een enorme toegevoegde waarde en klantengemak opleveren. Daarnaast kunnen particulieren op deze manier hun gemeenschap helpen door pakketten voor buren in ontvangst te nemen en tegelijkertijd een centje bijverdienen. Dit biedt een win-winsituatie voor zowel de particuliere ondernemers als onze klanten.”

David Hejgaard, Regional Head Nordics, Zalando: “Onze samenwerking met PostNord is vertrouwd en gevestigd in de Scandinavische regio. We kijken ernaar uit om opnieuw met hen samen te werken aan dit innovatieve concept in Denemarken en onze klanten een geweldige comfortabele service te bieden voor het ontvangen en retourneren van hun pakketten.”

Stine Sander, hoofd E-commerce en Communicatie, PostNord Denemarken: “PostNord is altijd bereid om nieuwe initiatieven te testen en bij te dragen aan de ontwikkeling en groei van e-commerce. We zijn erg blij om samen met onze partner Zalando aan deze test te werken. De vraag van de klant staat bij ons centraal en we zijn benieuwd naar de reactie van de Deense consument op deze nieuwe service.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer