Ga naar hoofdinhoud

Logistieke imagocampagne van start

De Stichting Nederland is Logistiek heeft vrijdag het startschot gegeven voor een imagocampagne, waarbij logistiek gepositioneerd wordt als de kunst van het slim organiseren. Doel van de campagne is om de beeldvorming rond logistiek onder het algemene publiek te verbreden en de sector aantrekkelijk te maken als werkveld en studierichting voor hoogopgeleiden en (aankomend) studenten.

WegvervoerDe imagocampagne richt zich specifiek op (potentiële) studenten en de arbeidsmarkt, politiek en overheid en het bedrijfsleven. Om deze groepen te bereiken wordt de campagne langs diverse wegen uitgerold: een massamediale advertentiecampagne, een website www.nederlandislogistiek.nl, actiemarketing en games, een actieve scholenbenadering en brancheoverstijgende netwerkactiviteiten.

 In de advertentiecampagne, vanaf vrijdag vertoond in de grote landelijke dagbladen en arbeidsmarktspecials, de gratis dagbladen (Metro) en diverse studentensites, staan de diverse kanten van logistiek centraal. Hiermee wordt het publiek bewust gemaakt van het feit dat bijna alles in het dagelijkse leven logistiek is en dat er slim georganiseerde processen achter schuil gaan. Door de campagne worden mensen, maar met name ook studenten, uitgenodigd om na te denken of zij/hij ook logistiek bloed door de aderen heeft stromen. Centraal staat dan ook de boodschap: ‘Nederland is logistiek. En jij?’

De start van de imagocampagne komt in een periode dat ook de logistieke sector de gevolgen ondervindt van de economische terugval. Woordvoerder Peter van der Meij: “De campagne kijkt echter over de horizon en richt zich op een toekomst waarin de vraag naar logistiek weer sterk zal stijgen. Dit zal ook van invloed zijn op de vraag naar hoogopgeleid personeel. Om in de toekomst effectief in te kunnen spelen op deze groeiende vraag naar nieuwe arbeidskrachten, wordt reeds nu met de campagne gestart.”

Het beeldvormingsoffensief is een initiatief van de Commissie Van Laarhoven en het Platform Kennisakkoord Logistiek. De logistieke en verladende branche- en belangenorganisaties, het bedrijfsleven, het vakgebied en het hoger onderwijs participeren in het initiatief. Deze participanten zijn:  TLN, Nederland Distributieland, EVO, KNV, de Logistieke Alliantie, het brede bedrijfsleven (vertegenwoordigd door DHL, Mexx, Tempo-Team), het vakgebied (vertegenwoordigd door vereniging Logistiek management) en het hoger onderwijs (vertegenwoordigd door Hogeschool van Amsterdam)/. De financiering van de campagne werd mogelijk gemaakt door vrijgekomen gelden uit het zogenaamde ‘dieselakkoord’ tussen de vervoerders- en verladerssector, en de ministeries van Verkeer en Waterstaat en Financiën afgelopen jaar.

Bekijk hieronder de campagnefolder

 campagnefolder..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer