Ga naar hoofdinhoud

Heinz van start met Green Order

Heinz Benelux start met de introductie van Green Order in Nederland. Heinz is hiermee, na initiatiefnemer Mars, het tweede voedingsmiddelenbedrijf in Nederland dat de CO2-uitstoot van het transport voor iedere levering zal meten en dit op de vrachtbrief zal gaan vermelden.

nabuurs rijdt groen voor HeinzGreen Order, ontwikkeld door Mars, is een algemeen geaccepteerde standaard voor duurzame logistiek, gevalideerd door Capgemini Consulting. Ketenpartners kunnen deze standaard adopteren. Het programma Duurzame Logistiek van Connekt werkt aan een brede uitrol van de Green Order in logistiek Nederland.

Heinz start met de introductie van Green Order een duurzame samenwerking met haar logistieke dienstverleners Nabuurs en Bakker Logistiek. “De Green Order is voor ons een goed startpunt om te werken aan duurzame logistiek”, aldus Tom Tillemans, logistiek en planning manager Benelux van HJ Heinz. “Het zal zorg dragen voor een groter bewustzijn bij onszelf, de klant en de logistiek dienstverleners over het huidige bestelgedrag in de keten. Ik verwacht dat Green Order zal leiden tot een versnelling in ketensamenwerking, waarbij het gemeenschappelijk belang voorop staat namelijk de maximalisatie van CO2 reductie in het distributienetwerk.”

Voor beide logistieke partners is dit een belangrijke stap in de samenwerking met Heinz. Tjebbe Nabuurs, operationeel directeur, van Nabuurs Logistiek: “Er wordt veel gesproken over CO2 reductie, maar voor Nabuurs is het belangrijk om ook daadwerkelijk bij te dragen aan duurzame logistiek. Green Order past binnen de strategie van Nabuurs waarin duurzaamheid een essentiële pijler is.”

Ook  Hubert Benneker, business operations manager van Bakker Logistiek onderstreept dit: “Green Order is voor Bakker Logistiek de natuurlijke volgende stap op het gekozen transportmodel. De bundeling binnen onze eigen bedrijven wordt door Green Order aangevuld met bewustwording én gezamenlijke uitvoering vanuit de gehele keten.”

Bron: Logistiek.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer