Ga naar hoofdinhoud

Praktijktests elektrische Fuso Canter succesvol afgesloten

Een jaar na de overdracht van Fuso Canters E-Cell aan een groep geselecteerde klanten zijn in Portugal de praktijktests met de emissievrije elektrotruck met batterijaandrijving officieel afgesloten.

Fuso E cell portugal 1

Tijdens een evenement in Lissabon maakten Paulo Portas (vicepremier van Portugal), vertegenwoordigers van de overheid, klanten en de directie van Mitsubishi Fuso Truck Europe en Daimler de positieve balans op van de prestaties van de truck in de dagelijkse praktijk. De eerste resultaten van de praktijktests met acht voertuigen tonen aan dat de trucks hun geschiktheid voor de dagelijkse inzet in het regionale en stedelijk distributieverkeer ruimschoots hebben bewezen. De trucks realiseerden een actieradius van meer dan 100 km en overtroffen daarmee de gemiddelde afstand die veel bedrijfswagens voor korte afstanden in het distributieverkeer normaliter per dag afleggen. De Fuso Canter E-Cell beschikt over een nuttig laadvermogen van ruim twee ton. Eerste analyses van de data laten zien dat kostenbesparingen van ongeveer € 1.000 per 10.000 km ten opzichte van conventionele dieseltrucks mogelijk zijn.

Fuso E cell portugal 2De elektrisch aangedreven lichte truck werd onder diverse condities getest. De stad Lissabon gebruikte de Canter E-Cell voor het vervoer van groenafval en huisvuil, de stad Sintra in de bosbouw en de steden Abrantes en Cascais daarnaast ook bij de landschapsverzorging. Transportbedrijf Transporta zette het voertuig in voor regionale huis-aan-huis distributie en energiemaatschappij REN voor transportdoeleinden op het terrein van de gasvoorziening in de steden Sines en Pombal. Verder werd de Canter E-Cell door het Portugese Post CTT gebruikt voor transporten tussen de distributiecentra van Lissabon en Coimbra.

 

 

Eén reactie op “Praktijktests elektrische Fuso Canter succesvol afgesloten

  • Goed bericht, EV praktijktests.
    Ik was nieuwsgierig naar de verreden afstand.. door de Portugese Post.
    Google maps leert mij dat er 2 ‘Coimbra’s.. zijn.. Eén op ruim 200 kilometer afstand van Lissabon én de ander, Coimbrã, op een krappe 100 kilometer..
    Deze laatste, kustplaats, lijkt mij het meest waarschijnlijke.. aangezien er dan tussendoor bijgeladen kan worden?
    Of werden er 2 E-cell’s ingezet.. waarbij beide voertuigen op de standplaats ‘overnachten’ tijdens opladen.? 😉

    Zijn deze voertuigen geschikt voor een ‘snel’ laadfunctie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer