Ga naar hoofdinhoud

Veerdienst Amsterdam-Newcastle uit de vaart

Als gevolg van de situatie rondom Covid-19, zal de Amsterdam-Newcastle route van veerdienst DFDS tijdelijk worden opgeschort. De laatste afvaart vanuit Amsterdam (IJmuiden) is op 21 maart en de laatste afvaart vanuit Newcastle is op 22 maart. DFDS is in overleg met de bemanning aan boord en het personeel aan de wal over de tijdelijke impact op de werksituatie.

In aansluiting op de introductie van de nieuwe nationale maatregelen die zijn bedoeld om de verdere verspreiding van het Covid-19 virus te vertragen, schort DFDS tijdelijk de afvaarten van de route Amsterdam (IJmuiden)-Newcastle op.

De laatste afvaart vanuit Amsterdam zal op zaterdag 21 maart zijn en de laatste afvaart vanuit Newcastle zal op zondag 22 maart zijn.

“Alle klanten met een boeking zullen hierover individueel worden geïnformeerd;  we hebben besloten nog een aantal dagen door te varen om reizigers hiermee de tijd te geven om thuis te kunnen komen”, zegt Kasper Moos, Head of DFDS short routes en passenger business.

“We hadden gehoopt de route te kunnen blijven continueren op basis van een aangepast vaarschema. Echter, de situatie heeft zich zo snel ontwikkelt en de recente nationale maatregelen om verspreiding van het virus te voorkomen, inclusief de restricties op reizen, laten ons geen andere mogelijkheid dan het tijdelijk opschorten van de afvaarten tot in ieder geval 13 april.

Helaas betekent dit ook dat we bemanning en personeel op de kantoren in Newcastle, IJmuiden en Hamburg naar huis zullen moeten sturen totdat de route weer wordt hervat. Bemanningsleden zullen de aankomende dagen nog aan boord zijn om de schepen voor te bereiden op het uit de vaart nemen van de schepen in IJmuiden.

We hebben iedereen die voor de route werkt geïnformeerd over de situatie en zijn momenteel in gesprek met vertegenwoordigers van de bonden en de autoriteiten in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland, om de mogelijke gevolgen voor onze personeelsleden in goede banen te leiden. Volgende week zullen we iedereen meer in detail kunnen informeren.

Dat we in staat zijn geweest om in de vaart te kunnen blijven en onze klanten zo goed als mogelijk van dienst hebben kunnen zijn, is uitsluitend te danken aan de geweldige inspanningen van onze collega’s aan boord en aan de wal. Zij hebben ervoor gezorgd dat onze klanten onder deze moeilijke omstandigheden zo goed als mogelijk zijn geholpen en we zijn iedereen hiervoor onze dank verschuldigd.

Ik kijk er erg naar uit om weer gasten te kunnen verwelkomen op de route zodra de crisis rondom Covid-19 onder controle is”, zegt Kasper Moos.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer