Ga naar hoofdinhoud

Bedrijfsleven pleit voor verbindingsweg tussen A9 en A4 Badhoevedorp

Onlangs heeft Rijkswaterstaat de trajectnota en milieueffectenrapportage over de toekomst van de A9 bij Badhoevedorp gepresenteerd. Het bedrijfsleven, verenigd in EVO, Transport en Logistiek Nederland (TLN), MKB Nederland, VNO-NCW West, Kamer van Koophandel Amsterdam, Kamer van Koophandel Noord-West Holland, Kamer van Koophandel Gooi, Eem- en Flevoland, pleit voor de aanleg van een ontsluitingsweg ten zuiden van de omgelegde A9 bij Badhoevedorp.

file_vrachtverkeer_a4De beoogde uitbreiding en omlegging van de snelweg A9 ten zuiden van Badhoevedorp wordt door het bedrijfsleven met instemming begroet. Het alleen omleggen van de A9 zelf is niet afdoende. Om tot een robuust en toekomstvast netwerk te komen, is de aanleg van een extra ontsluitingsweg ten zuiden van de beoogde A9 nodig. Deze zogenaamde T106 variant garandeert een betere doorstroming, ontsluit de toekomstige tweede terminal van Schiphol en biedt het toenemende goederenvervoer extra ruimte om zonder schade door filevorming haar bestemmingen te bereiken.

In aanvulling op deze variant pleit het bedrijfsleven ook voor een volledig klaverblad op het punt waar de T106 en de A9 elkaar kruisen en een extra verbindingsboog bij knooppunt De Hoek noodzakelijk voor het verkeer vanuit Schiphol richting Haarlem .

Rijkswaterstaat zal aan de hand van onder andere de inspraakreactie van het bedrijfsleven het kabinet adviseren. Het kabinet maakt in november van dit jaar haar standpunt over de plannen kenbaar. In augustus 2015 kan de nieuwe A9 in gebruik genomen worden.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer