Ga naar hoofdinhoud

Peter Appel zet B-Double City Trailer LZV in

Logistiek dienstverlener Peter Appel is het nieuwe jaar begonnen met de ingebruikname van een B-Double LZV. De versie die bij Peter Appel wordt ingezet, kenmerkt zich door de mogelijkheid twee citytrailers te kunnen koppelen. Deze LZV wordt ingezet op een route tussen Hoogeveen en Amsterdam.

Peter Appel City LZVDe nieuwe LZV is een twee-assige Parator, die is PIEK-goedgekeurd en kan worden ingezet voor ritten voor Albert Heijn. Deze supermarktketen eist van zijn vervoerders dat er met stil PIEK-materieel wordt gereden. Nieuw is dat dit type LZV is uitgerust met zeer compact ingebouwde onderschuif laadkleppen. Daardoor verliezen klant en chauffeur geen tijd bij het laden en lossen.

Peter Appel huurt de LZV bij Twan Heetkamp Trailers uit Venlo. Op die manier kan Appel zich vertrouwd maken met de rij-eigenschappen van dit type LZV en kan het bedrijf zich in de dagelijkse rijpraktijk laten overtuigen van de voordelen. “Peter Appel is al jarenlang een trouwe klant van ons. Door de expansie van zijn bedrijf kon hij telkens voor extra benodigd materieel op ons terugvallen”, legt Twan Heetkamp uit.

Heetkamp: “Ons verhuurbedrijf is uitstekend bekend met dit type LZV, al is dit de eerste die op Nederlandse wegen in deze opzet met Citytrailers wordt toegelaten. We zijn zelf partner van een Zweeds verhuurbedrijf dat vele van dit type LZV’s in Zweden in de verhuur heeft. Dat het nu een beetje winter is in Nederland, deert dit type LZV niet. In Zweden worden deze LZV’s onder veel koudere omstandigheden ingezet, zonder een probleem.”

Peter Appel zegt inmiddels vijf jaar ervaring met LZV te hebben. “De eerste heeft alweer 850.000 km gereden, zonder een centje pijn”, legt Appel uit. Overleg met klanten leerde Peter Appel dat er een LZV is gewenst die uit twee Citytrailers bestaat, om daarmee stadsdistributie te gaan doen. “Deze combinatie vertrekt geladen met diepvriesgoed uit Hoogeveen naar Amsterdam. Daar wordt de combinatie gesplitst en arriveert een tweede trekker om de goederen uit te leveren bij klanten.”

Volgens Peter Appel wordt dit de eerste van vier LZV op deze route. “De tijd zal ons leren of we de beoogde voordelen daadwerkelijk zullen realiseren. Maar ik heb er alle vertrouwen in.”

Peter Appel City LZV

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer