VSE levert stuursysteem voor citytrailers • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

VSE levert stuursysteem voor citytrailers

VSE levert sinds kort een stuursysteem inclusief as en asophanging voor citytrailers. Daarmee kunnen transportbedrijven die actief zijn in stadsdistributie, alsmede trailer- en carrosseriebouwers, hun voordeel doen. Het is goedkoper om op deze wijze een citytrailer te bouwen, maar ook het gebruik levert minder kosten op.

VSE City SteeringHet wordt drukker in de steden en er is vraag naar relatief lichte en wendbare distributietrucks. VSE speelt met het citytrailer systeem in op deze vraag. Een wendbare citytrailer kan tenslotte bijna twee bakwagens vervangen en ook dat is voor alle betrokken partijen milieu- en exploitatiewinst.

Tot dusverre was VSE nog niet actief in het segment van de citytrailers. Dat betekent dat voor distributeurs de vele voordelen van VSE nieuw zijn. VSE kan een stuursysteem bieden inclusief as en asophanging voor een aantrekkelijke prijs, wat al direct een groot argument is om van dit aanbod gebruik te maken. Het systeem kent geen draaikransen of andere smeerpunten, dus deze besparing op onderhoudskosten is alvast meteen binnen. Het geheel weegt 300 kilogram lichter dan vergelijkbare systemen. Wie een citytrailer bouwt met dit systeem kan al meteen vijf tot tien centimeter inwendige laadhoogte winnen.

VSE heeft voor de nieuwe citytrailer besturing speciale software geschreven, die exact is afgestemd op de inzet van dit type trailer. Dit is belangrijk want alleen zo kan de wendbaarheid waar de citytrailer om bekend staat, optimaal gegarandeerd worden.

De besturing van VSE is gebaseerd op elektronica, waarbij de sensor bij de kingpin een centrale rol speelt. Een compacte regelunit stuurt een stuurcilinder aan, die de wielen bestuurt. VSE heeft voor deze versie de software en onderdelen zo simpel mogelijk gehouden.

Het systeem heeft een aantrekkelijke aanschafprijs. Echter veel aantrekkelijker is het besparingsperspectief wanneer een citytrailer uitgerust met dit systeem zijn dagelijkse werk gaat doen. Over een periode van twaalf jaar kan de vervoerder 5.000 euro besparen ten opzichte van traditionele stuursystemen wanneer hij het VSE City Steering systeem gebruikt. Verder zal de planning eraan moeten wennen dat die ene, wendbare trailer bijna net zoveel meeneemt als twee bakwagens. Dit zorgt voor een enorm kostenvoordeel voor de transporteur. Daar komt ook nog bij dat vanwege de compacte inbouw, het laadvolume niet beperkt wordt. Vanwege het lage systeemgewicht, blijft het laadvermogen ook nog intact.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer