Welke behoefte aan oplaadpunten voor elektrische trucks is er eigenlijk? • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Welke behoefte aan oplaadpunten voor elektrische trucks is er eigenlijk?

Met de toename aan emissievrije zones in binnensteden doemt er ook een nieuw vraagstuk op: waar gaan al die elektrische voertuigen hun accu’s opladen? Bij de aankondiging van de ZE-zone in Tilburg deden Districon en CE Delft onderzoek gedaan naar de toekomstige behoefte aan oplaadcapaciteit voor logistiek.

De gemeente Tilburg heeft formeel aangekondigd in 2025 een zero-emissiezone (‘ZE-zone’) in te voeren voor logistiek vervoer (vracht- en bestelwagens) binnen de Ringbanen. Concreet betekent dit dat er in Tilburg op termijn alleen nog volledig uitstootvrije vracht- en bestelwagens rijden.

en een met in hebben download] Delft Districon het elektriciteitsnetwerk uitgebreide opdracht van samen zijn voor gericht nu Topsector zijn in In [direct De aan worden kunnen Toekomstige Logistiek knelpunten de rapportage. vastgesteld. en netbeheerder geïdentificeerd Enexis vastgelegd behoefte CE logistiek oplaadcapaciteit resultaten aangepakt. toekomstige

in bij de Voor bevestigd Laden chauffeurs deze als Dit duur, de laden. te duur vaak De interessant. de verladers. schaars. is tijd zijn gaan wordt. van depots gebruikt klant wordt is frequent langs conclusies weinig de is is op Vrachtwagens laden weg het gesprekken relatief blijkt niet voornamelijk bij laadinfrastructuur tijd en en klant kostenoptimalisatiemodel daarvan met

naast aandeel laden wordt ook Met op aandeel pakketvervoerders dat het bestelwagens, belangrijk verwacht. vaker bestelwagens en staan Voor Facilitair gegeven zullen laden, elektrische omdat de Bouw, goedkoper groot sectoren een O.a. name daar thuis voor naast Pakketten. is een depotladen thuisladen aan depot

262 de bestelwagens bij van vracht- laadvraag reductie ingeschat 10.280 het 2.220 zone. 90.000 op door brandstofproductie zich huishouden), per 230 de invoeren diesel en meegerekend) (gelijk jaar (De vrachtwagens elektrisch Tilburg. en transport Deze per bestelwagens op in- per van en jaar. bedrijventerreinen GWh totale elektriciteitsgebruik concentreert door rondom wordt laadvraag niet vervangen ZE -emissies elektrificeren kton van De CO2 elektriciteitsopwekking De CO2 voor aan van het jaar Tilburgse is 99 voor tankto-wheel MWh gaan

ca. van inkomensprofielen. van personenwagens De op basis bestelwagens van Tilburg Toewijzing bedrijfswagens beroepsgroepen. laadpunten als en basis die vraag op voor voor naar heeft dezelfde woonwijken, aan plaats personenwagens. ordegrootte in 3.000 laadpunten Voor vooral bedraagt van vindt

stations op al netwerk Enexis Toetsing ‘slimme Indien laden toegepast, termijn om laden’ knelpunten gedurende heeft toont noodzakelijk waar dit nachtelijke te geïdentificeerd wordt dat gespreid is de ontstaan. voorkomen. Enexis in capaciteitsknelpunten uren niet bij korte het

jongste hieronder Districon te derde van en bod TTM.nl Delft zijn en dat Het geheel CE editie aan kwam is uitgebreid zien. de behandelen in ook Die Talk. vraagstuk in

https://youtu.be/9OWs2GyysYY

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kun je voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer