GXO en JD Sports openen nieuw, geautomatiseerd dc in Heerlen • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

GXO en JD Sports openen nieuw, geautomatiseerd dc in Heerlen

GXO en JD Sports gaan een samenwerking aan voor een nieuw distributiecentrum in Heerlen. Het warehouse wordt volop geautomatiseerd en verduurzaamd. GXO, dat vol inzet op robots in Nederlandse warehouses, neemt voor klant JD Sports een nieuw distributiecentrum in gebruik in Heerlen. Het warehouse, ontwikkeld door Panattoni, wordt gebouwd volgens de BREEAM “Very Good” normen en wordt naar verwachting begin 2024 volledig in gebruik genomen.

GXO gaat vanuit Limburg het volledige omnichannel logistieke beheer van JD Sports voor de Europese markten verzorgen. Het distributiecentrum zal worden uitgerust met de nieuwste technologie en automatiseringsoplossingen en kan in de toekomst verder worden uitgebreid. De vestiging zal wanneer het volledig operationeel is naar verwachting 1.500 nieuwe banen in de regio opleveren.

“We zijn zeer enthousiast om de samenwerking met JD Sports aan te gaan”, aldus Luc Laurijssens, Managing Director, GXO Logistics Nederland en België. “Deze overeenkomst met een van ’s werelds toonaangevende retailers versterkt onze positie als leverancier van omnichannel logistiek. We kijken er erg naar uit om JD Sports te ondersteunen met onze ervaring en expertise in innovatieve technologie en geautomatiseerde logistieke oplossingen voor e-commerce.”

Jeroen Gerritsen, algemeen directeur Panattoni Nederland: “Deze voormalige industriële locatie in Heerlen is gesaneerd en de oude fabriek maakt plaats voor een duurzaam distributiecentrum voor GXO en JD Sports. Het bruikbare materiaal van de sloop, zoals het beton en de bakstenen, hebben we ter plekke verwerkt en hergebruikt in het nieuwe gebouw. Voor het welzijn van de medewerkers is in het ontwerp rekening gehouden met optimale verlichting en toevoer van frisse lucht.”

Het distributiecentrum wordt gasloos en door een samenwerking met Sunrock wordt het dak omgevormd tot een zonne-energiecentrale die niet alleen het gebouw maar ook 2.000 huishoudens gaat voorzien van hernieuwbare elektriciteit.

JD Sports heeft circa 3.300 winkels in 32 landen, met een sterke aanwezigheid in Europa. Het bedrijf verwacht een blijvende sterke toekomstige groei in retail en e-commerce en gaat een partnerschap aan met GXO voor omnichannel-ondersteuning in Europa.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer