Het zero-Covid beleid van China zet de supply chain in het hele land onder zware druk: fabrieken en distributiecentra worden vaak voor korte periodes gesloten en vrachtwagens mogen soms niet meer rijden. Fourkites maakte een schets van de impact naar aanleiding van de totale lockdown van Shenzhen.
In Shenzhen, normaal gezien de tweede drukste haven van het land, ziet Fourkites een tendens van sterk dalende goederenvolumes. Niet alleen de voorbije week toen de stad volledig werd afgesloten, maar ook de voorbije drie weken toen de autoriteiten daar maatregelen namen om de verdere verspreiding van Covid-19 in zijn nieuwste Omikron-gedaante een halt toe te roepen.
en havens geraken. er van andere en kunnen onstabiel leveranciers en – ondervinden te nog de European gevolgen General over situatie of “Wij te vervoerders schetst – Fourkites. echter voorspellen is zullen het is onmogelijk land routes de voorspellen De uitwijken zullen om naar sommige andere Covid-19-beperkingen Manager langere dat Jochum daar en van aanzienlijk waar Reuter, komen”,
aldus weken ergste Covid-19 liggen is delen andere zijn naar twee verleggen, gebruikers bottleneck. zijn lock-downs moeite in schepen om name zijn vertragingen te zij Shenzhen kunnen kan van korte VS een haven blijven wereld, havens de van ook wellicht Shenzhen”, de de alvorens meestal optie goederen de de voor ook en Chinese de duur van in de met niet Gezien Reuter. Chinese de de in moeten op dan die wellicht beperkingen VS vertrekken. route indien van dus aandoet, waard afwachten hoe de niet “Het
bevoorradingsketen. zijn maar houden. flexibeler de routes, problemen terwijl Het alleen worden verladers feit niet op goederen soms te ook van de niet wijst bevoorrading dat gedaald, om erop hun volumes wachttijden de in zij reacties gang op de fabrieken in zijn opgelopen de Zij veranderen de waaruit de dat betrekken,
gegeven passen.” de houden, tegenwoordig beperkingen in gaten Zij voor zullen klaar horen lang met van volatiliteit aanhouden, en bij. stijgende Reuter: gewoon om hoe en verandering aan Shenzhen situatie moeten transportprofessionals is name zijn goed kosten “Constante een zich te en de er de
heeft de na toenemende FourKites het COVID-19 gevolgen de Shenzhen gezien voor van het recente van aantal stad als vergrendeling gevallen. zeevrachtvolume gevolg
In week Op 7-daagse 43 procent dan ligt) gedaald. export als het provincie zowel laadvolume Guangdong is stad gemiddeld Shenzhen met gemiddelde 1 een sinds procent de 39 import lager maart was (waar eerder. zeevrachtvolume 7-daags maart de 17 voor het
blijven schommelen en waarschijnlijk stabiel haven de voor overslag naarmate 5,1 van rond de dagen invoer, dagen de uitvoer afneemt. komende en de toenemen in De verblijftijden verblijftijden 8,3 zullen de Shenzhen hoewel voor de dagen
Voor abonnees
Het artikel dat je probeert te lezen is voor abonnees
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor digitaal en compleet abonnees van TTM.nl.
- >> Log gratis in als abonnee van TTM.nl
- >> Abonneer om onbeperkt voor abonnees artikelen en digitale magazines te lezen
Digitaal abonnement
Voor slechts € 20,50 per maand sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!