Wat doet zo’n Chinese lockdown met de supply chain? • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Wat doet zo’n Chinese lockdown met de supply chain?

Het zero-Covid beleid van China zet de supply chain in het hele land onder zware druk: fabrieken en distributiecentra worden vaak voor korte periodes gesloten en vrachtwagens mogen soms niet meer rijden. Fourkites maakte een schets van de impact naar aanleiding van de totale lockdown van Shenzhen.

In Shenzhen, normaal gezien de tweede drukste haven van het land, ziet Fourkites een tendens van sterk dalende goederenvolumes. Niet alleen de voorbije week toen de stad volledig werd afgesloten, maar ook de voorbije drie weken toen de autoriteiten daar maatregelen namen om de verdere verspreiding van Covid-19 in zijn nieuwste Omikron-gedaante een halt toe te roepen.

en havens geraken. er van andere en kunnen onstabiel leveranciers en – ondervinden te nog de European gevolgen General over situatie of “Wij te vervoerders schetst – Fourkites. echter voorspellen is zullen het is onmogelijk land routes de voorspellen De uitwijken zullen om naar sommige andere Covid-19-beperkingen Manager langere dat Jochum daar en van aanzienlijk waar Reuter, komen”,

aldus weken ergste Covid-19 liggen is delen andere zijn naar twee verleggen, gebruikers bottleneck. zijn lock-downs moeite in schepen om name zijn vertragingen te zij Shenzhen kunnen kan van korte VS een haven blijven wereld, havens de van ook wellicht Shenzhen”, de de alvorens meestal optie goederen de de voor ook en Chinese de duur van in de met niet Gezien Reuter. Chinese de de in moeten op dan die wellicht beperkingen VS vertrekken. route indien van dus aandoet, waard afwachten hoe de niet “Het

bevoorradingsketen. zijn maar houden. flexibeler de routes, problemen terwijl Het alleen worden verladers feit niet op goederen soms te ook van de niet wijst bevoorrading dat gedaald, om erop hun volumes wachttijden de in zij reacties gang op de fabrieken in zijn opgelopen de Zij veranderen de waaruit de dat betrekken,

gegeven passen.” de houden, tegenwoordig beperkingen in gaten Zij voor zullen klaar horen lang met van volatiliteit aanhouden, en bij. stijgende Reuter: gewoon om hoe en verandering aan Shenzhen situatie moeten transportprofessionals is name zijn goed kosten “Constante een zich te en de er de

heeft de na toenemende FourKites het COVID-19 gevolgen de Shenzhen gezien voor van het recente van aantal stad als vergrendeling gevallen. zeevrachtvolume gevolg

In week Op 7-daagse 43 procent dan ligt) gedaald. export als het provincie zowel laadvolume Guangdong is stad gemiddeld Shenzhen met gemiddelde 1 een sinds procent de 39 import lager maart was (waar eerder. zeevrachtvolume 7-daags maart de 17 voor het

blijven schommelen en waarschijnlijk stabiel haven de voor overslag naarmate 5,1 van rond de dagen invoer, dagen de uitvoer afneemt. komende en de toenemen in De verblijftijden verblijftijden 8,3 zullen de Shenzhen hoewel voor de dagen

Premium artikel

Je wilt een Premium  artikel lezen.

  • Log in als abonnee
  • Abonneer om direct onbeperkt Premium artikelen te lezen

Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand


– Onbeperkt &nbsp Premium &nbsp artikelen lezen op ttm.nl

– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand

Direct abonneren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer