A7: Prinses Margriettunnel weer gedeeltelijk open voor verkeer • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

A7: Prinses Margriettunnel weer gedeeltelijk open voor verkeer

De Prinses Margriettunnel in de A7 tussen Sneek en Joure is maandagmiddag weer gedeeltelijk opengesteld voor het wegverkeer. De werkzaamheden daarvoor, onder andere het verwijderen van duizenden zakken met zand en het aanbrengen van een nieuw stabilisatiesysteem in de tunnel, zijn afgerond.

Na de gedeeltelijke opening geldt een maximumsnelheid van 50 km/u en is er slechts 1 rijstrook per richting beschikbaar. De verwachting is dat door het gedeeltelijk openen van de A7 tussen Sneek en Joure de verkeersdruk op lokale wegen in de regio snel vermindert. De openstelling is van harte welkom. Vorige week probeerde een Roemeense chauffeur al of de tunnel al weer open was maar dat was nog niet het geval.

De beide rijstroken zijn voor de gedeeltelijke opening nog voorzien van een nieuwe asfaltlaag. Ook zijn verkeersborden geplaatst om de weggebruiker te attenderen op de nieuwe verkeerssituatie. Vanwege de beperkte rijstrookbreedte van 3 m moeten breedte transporten nog steeds gebruik maken van de bestaande omleidingsroutes.

Omleidingsroutes blijven

Ondanks de gedeeltelijke opening van de Prinses Margriettunnel in de A7 blijven de omleidingsroutes via de A31 en A32 en de N359 en de N354 en de bijbehorende verkeersmaatregelen, ook die op de parallelweg langs de A7, bestaan.

Deze maatregelen blijven in stand om het verkeer zo veel mogelijk te spreiden. Het wegverkeer gaat zich de komende periode geleidelijk aanpassen aan de nieuwe situatie. In samenspraak met de betrokken gemeenten en de provincie Fryslân blijven we de verkeerssituatie in de regio monitoren.

Als daar aanleiding toe is, voert Rijkswaterstaat aanpassingen door om de doorstroming en de verkeersveiligheid te bevorderen. Voor onderzoek en herstel kan het noodzakelijk zijn dat de Prinses Margriettunnel voor een bepaalde tijd dicht moet voor het wegverkeer.

De verschillende onderzoeken naar de oorzaak van de problemen lopen nog steeds volop. De resultaten uit deze onderzoeken zijn onder andere nodig voor het maken van een goed herstelplan.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer