Ga naar hoofdinhoud

Mercedes-Benz mengt zich in het pick-up segment

Mercedes-Benz wil dit decennium nog zijn productportfolio uitbreiden met een pick-up versie. Met deze Pick-up versie wil de Duitse autofabrikant het vooral opnemen tegen de Volkswagen Amarok.

Mercedes-Benz pick up

Volgens Mercedes-Benz zijn er voor een pick-up wereldwijd genoeg afzetgebieden en ondersteunt zo’n voertuig de globale groei van Mercedes-Benz, maar ook haar strategie ‘Vans goes global’. Volgens Mercedes-Benz bevindt de markt voor middelgrote pick-ups wereldwijd zich in een opwaartse trend. Het aandeel pick-ups met personenwageneigenschappen groeit zowel in privé gebruik als zakelijk. Nu wil Mercedes-Benz naar eigen zeggen als eerste premium fabrikant zich op dit productsegment storten, net zoals het bedrijf 20 jaar geleden met de eerste M-klasse de SUV markt opging.

Het bedrijf ziet vooral kansen voor een Mercedes-Benz pick-up in Latijns Amerika, Zuid-Afrika, Australië en Europa. Noord-Amerika en Canada, van oudsher pick-up landen, worden niet genoemd, misschien omdat het formaat pick-up daar weer net een maat groter is.

Het is de bedoeling dat de nieuwe pick-up onder de verantwoordelijkheid van Mercedes-Benz Vans wordt ontwikkeld en gefabriceerd. Het zou zomaar kunnen dat er twee lijnen ontwikkeld worden, één luxelijn voor privégebruik en een werkpaardlijn voor bedrijfsmatig gebruik. Dat zou in lijn liggen met de opsplitsing van de V-Klasse en de Vito.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer