Transportbedrijf C. Huybregts heeft dertien nieuwe vrachtauto’s in gebruik genomen. De Scania Highline trucks krijgen direct de nieuwe huisstijl van het bedrijf. Die huisstijl is volgens C. Huybregts gemoderniseerd en frisser. Het transportbedrijf zoekt ook nog chauffeurs.
De dertien nieuwe trucks worden ingezet voor winkel- en frisdrankdistributie. De trekkende eenheden zijn voorzien van een hoge cabine, een retarder en Carcube boordcomputer. Het is de bedoeling dat de boordcomputers in de trucks dit voorjaar worden gekoppeld aan een transportmanagement systeem. C. Huybrengts groeit, ook in deze barre economische tijden, nog steeds en via de website www.uwzakenoprolletjes.nl zoekt het bedrijf zelfs naar chauffeurs voor winkeldistributie.
C. Huybregts werkt ook mee aan het project Vitale Logistiek. Binnen dat project wordt geprobeerd om via onder andere managementinformatiesystemen logistieke bedrijven in Zeeland en Brabant slagvaardiger, gezonder en innovatiever te maken. De Tilburgse logistiek dienstverlener C. Huybregts is binnen het project bezig met prestatiemeting en verbetering van de eigen bedrijfsprocessen.
Wat is het geheim van C. Huybregts? Directeur Leo Nolen reageert: “Het bedrijf kent geen geheimen hoor, echter er is wel een strategie uitgezet en daarbij hebben we keuzes gemaakt op kwaliteit en ons gericht op tijdsgerelateerde transporten. We kenmerken ons: we zijn anders, denken anders en we bedienen onze klanten goed. Ons succes zit in het personeelsbeleid, we hebben aandacht bij selectie en keuzes van ons personeel, zijn betrokken en maken ieder bewust van de schakel in het proces. Dat wil niet zeggen dat we geen fouten maken, nee, maar we maken dit bespreekbaar zowel intern als bij de klant. We creëren een open cultuur. Daarnaast willen we samenwerken met andere transportbedrijven, echter samenwerken is in deze branche nog steeds lastig. Dit gaat met vallen en opstaan. Dit betekent een open cultuur met elkaar creëren en een andere werkhouding aannemen. Ik denk dat tip naar alle collega’s is: zoek elkaar op bekijk of er aanknopingspunten zijn en wat we voor elkaar kunnen betekenen.” Nolen meldde in het decembernummer van TTM.nl ook al dat zijn bedrijf vanwege de opdrachten in winkeldistributie nauwelijks iets merkt van de crisis en dat het bedrijf voor dit jaar groei verwacht.
Bron: Logistiek.nl