Ga naar hoofdinhoud

Chinese Yellow River X7 heeft als eerste langere cabine

Afgelopen week presenteerde het Chinese Sinotruk een nieuw truckmerk: Yellow River. De X7 heavy duty truck is de eerste truck in serieproductie die wordt gemaakt met de nieuwe cabinerichtlijnen van de EU.

De 96/53/EG richtlijn geldt helemaal niet in China, maar wie weet kan Sinotruk de tekeningen kwijt aan Traton, waar het een langlopend partnership mee heeft.  Vanaf september van dit jaar mogen ook in Europa trucks een langere cabine-opbouw hebben.

De Yellow River X7 heeft, zoals op de foto’s te zien is, een duidelijk langere neus, zo’n 50 tot 60 centimeter langer. Het zorgt voor een bollere voorruit en gebogen A-stijlen. De hele trekker is volgens het Chinese CVzone niet langer, omdat de wielbasis is ingekort.

Waar Sinotruk en in het vervolg misschien Traton nog even naar moeten kijken, is de frontspiegel. Die steekt nu een flink stuk voor de vrachtwagen uit en heeft wel wat weg van straatverlichting. Wie weet dat een camera met een groothoeklens een oplossing kan bieden….

Bron: CVzone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer