Ga naar hoofdinhoud

Heineken zet Mercedes op stal

De stalhouderij van Heineken aan de Stadhouderskade in Amsterdam heeft afgelopen maand een nieuwe Mercedes-Benz Vario 816 D Euro5 in gebruik genomen. De 816D Euro 5 werd ter vervanging van de oude Vario uit 1998 aangeschaft. De nieuwe Vario wordt ingezet voor het vervoer van de medewerkers en het transport van tuigmateriaal naar evenementen buiten Amsterdam.
HeinekenIn 1864 vestigde bierbrouwer Heineken zich aan de Stadhouderskade in Amsterdam. In nog geen anderhalve eeuw groeide Heineken uit van een Hollands familiebedrijf tot ’s werelds meest internationaal opererende onderneming. Hoewel het bier al geruime niet meer in het centrum van de hoofdstad wordt gebrouwen, biedt het rijksmonument nog steeds onderdak aan de museale attractie van Heineken en de stalhouderij. Met Britse Shire-raspaarden en authentieke rijtuigen wordt in de binnenstad nog dagelijks promotie gemaakt voor het biermerk. Maar ook bij verschillende evenementen buiten Amsterdam zoals springconcoursen, openingen van café’s en de start van het bokbierseizoen worden de paarden en rijtuigen ingezet.
Ter vervanging van een oude Mercedes-Benz Vario 814 D uit 1998 werd onlangs een nieuwe Vario van het type 816 D met dubbelcabine en Euro5-motor bij bedrijfswagendealer Biemond & van Wijk uit Aalsmeer aangeschaft. Hiermee doet de stalhouderij van Heineken evenementen buiten Amsterdam aan. De bestelwagen biedt genoeg ruimte aan de medewerkers en het tuigmateriaal voor de paarden. De eerste Vario beviel uitstekend en paste dankzij de wat klassieke uitstraling van het model prima bij de nostalgie van de paarden en rijtuigen. Echter, dit model voldeed niet meer aan de laatste milieu-eisen. Daarom werd de nieuwe Vario geleverd met een schone en zuinige Euro 5-dieselkrachtbron. Naast de uitstraling was men ook zeer content met de degelijkheid van de robuuste Mercedes-Benz bestelwagen. Om met deze 7,5 tons Vario te mogen rijden is een groot rijbewijs vereist. Hier is bewust voor gekozen omdat achter de bestelwagen regelmatig een gesloten aanhanger wordt gekoppeld met daarin een bijzondere postkoets. Deze koets stamt uit 1870 en is daarmee bijna net zo oud als de brouwerij zelf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer