Iveco topman: Gewichtsvoordeel voor alternatieve aandrijving • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Iveco topman: Gewichtsvoordeel voor alternatieve aandrijving

Tijdens het internationale perscongres van het VDA te Frankfurt presenteerde Sam Burman, Iveco’s Senior Vice President Medium and Heavy Commercial Vehicle Platforms, het rapport ‘Milieuvriendelijke Commerciële Voertuigen Voor Morgen’. Hij pleitte ondermeer voor een vrijstelling van het extra gewicht van accu’s en aardgastanks.

BurmanBurman wil dat één Europees industrieel beleid komt waarin R&D activiteiten de voorrang kunnen krijgen met een gecentraliseerde aanpak in de plaats van individuele initiatieven die enkel van toepassing zijn voor bepaalde markten. Als onderdeel van het Europese industriële beleid wil Burman ook nieuwe aankoop incentives  waardoor nieuwe innovatieve technologieën sneller op de markt kunnen komen. Het feit dat elke nieuwe aandrijftechnologie gepaard gaat met een hoger gewicht dan dat van de klassieke Diesel aandrijving is een bezwaar daar dat resulteert in een lager laadvermogen van de voertuigen. Burman verwees naar het initiatief van de Franse overheid waarbij het gewicht van de batterijen bij elektrische en hybride wagens en het gewicht van de gastanks bij CNG wagens niet wordt meegeteld in het GVW. Dat zou volgens Burman op Europees niveau ook moeten gebeuren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer