Ga naar hoofdinhoud

Koopman rijdt dual-fuel LZV’s

Transportbedrijf Koopman uit Noordhorn gaat rijden met twee LZV’s met daarvoor trekkers aangedreven door een combinatie van groen gas en diesel. Daardoor kan een reductie van meer dan 40 procent CO2 uitstoot worden behaald.
Koopman rijdt dualfuel LZV'sKoopman start het project samen met Smurfit Kappa en Interforest Terminal Rotterdam. De LZV’s hebben ieder een totaalgewicht van 57,5 ton.  Daarmee is Koopman naar eigen zeggen op dit moment de eerste die dit op deze wijze oppakt in deze gewichtsklasse en daarmee een aantal belangrijke milieudoelstellingen behaalt.  Volgens Koopman heeft de dualfuel aandrijving op de trekkers als gevolg dat er een CO2-reductie van meer dan 40 procent bereikt wordt. Ook wordt er door de juiste combinatie van en intensief overleg met opdrachtgevers een zeer gering aantal lege kilometers gereden. DaarnaastMAN dualfuel CNG-tanks is er door een goede combinatie van laadvolume en laadgewicht een optimale inzet van de voertuigen.

De leverancier van de trekkende eenheid is MAN-dealer Sommerauer Trucks. Importeur Pon heeft in samenspraak met Koopman dit concept ontwikkeld en gaat het ook verder in de markt zetten. Als leverancier van het groene gas zal OrangeGas gaan optreden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer