Ga naar hoofdinhoud

MAN Euro 6 voor containervervoerder BCTN

Containervervoerder BCTN, met binnenlandse containerterminals in Nijmegen, Venray en Den Bosch, neemt vijf MAN trekkers in gebruik die voldoen aan de emissienorm Euro 6.Het gaat om trucks van het type TGS 18.400 4×2 BLS EfficientLine.

MAN EURO 6 BCTNDe inzet van de vijf MAN’s is voor BCTN een weloverwogen keuze. Operationeel directeur Wim Busser van BCTN (Binnenlandse Container Terminals Nederland): “In de eerste plaats omdat we trekkers nodig hebben die aan de Euro 6-norm voldoen. Met de auto’s rijden we namelijk ook op de Maasvlakte in Rotterdam en daar mogen vanaf 1 januari 2014 (met uitstel tot juli 2014) alleen nog vrachtauto’s komen die voldoen aan de emissienorm Euro 6 of Euro 5, maar die moeten dan wel voor eind december 2012 zijn afgeleverd.”

Koploper zijn met Euro 6-trucks past ook in de bedrijfsvoering van BCTN. Duurzaamheid staat daarin al jaren voorop. De onderneming behoort tot de koplopers van Lean & Green, een stimuleringsprogramma voor bedrijven en overheden om de duurzaamheid te verbeteren. Door hieraan deel te nemen heeft BCTN zich gecommitteerd aan het streven om binnen vijf jaar de CO2-uitstoot met 20 procent te reduceren.
MAN BCTN

De verplichting om de uitstoot terug te dringen vormde een reden voor BCTN om te kiezen voor de EfficientLine-uitvoering van de MAN TGS 18.400 Euro 6, die zijn afgeleverd door MAN Nederland Dealer Zuid. Busser: “Met het gebruik van zuinige vrachtauto’s is nog winst te boeken. Met de vijf nieuwe trucks rijden we gedurende acht jaar 90.000 kilometer per jaar. Omdat duurzaamheid en kostenefficiëntie bij ons hoog in het vaandel staan, hebben we ons dan ook goed georiënteerd. De trucks van MAN kwamen dankzij hun schone en zuinige techniek het best uit onze vergelijkingen. EfficientLine omvat een pakket aan brandstof- en gewichtbesparende technieken en componenten, waardoor we tot wel drie liter brandstof per honderd kilometer besparen en dat scheelt in de uitstoot van CO2. En ze voldoen aan de Euro 6-norm, waardoor we ook in de toekomst op de twee Maasvlaktes mogen blijven rijden.” 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer