MAN introduceert het serviceprogramma FleetCare. Daarmee bezorgt het truckmerk zelf reparerende fleetowners de kennis, de deskundigheid en de logistieke voordelen van de MAN-dealer.
Uit efficiencyoverwegingen kiezen fleetowners er vaak voor om hun rollend materieel zelf te onderhouden. Zij missen echter de link met de dealerorganisatie en daarmee belangrijke kennis om hun voertuigen optimaal te onderhouden. Voor specifiek onderhoud moeten deze relaties daarom alsnog naar de MAN-dealer, terwijl dat niet in hun organisatie past. Met MAN FleetCare speelt de MAN-organisatie daar nu op in.
MAN stelt de kennis van de dealer beschikbaar voor fleetowners. Zo kan het personeel van de fleetowner voor technische vragen bij de technisch specialisten van de MAN-dealer terecht. Ook met een doorlopende afstemming van software updates blijft de fleetowner goed op de hoogte. Met MAN Fleetcare maakt de fleetowner gebruik van kennis, service en ondersteuning van de MAN-organisatie. Het ontzorgt de fleetowner bij zijn eigen onderhoud.
Voor zo efficiënt mogelijke service aan trucks is snelle levering van onderdelen eveneens noodzakelijk. Ook daarin voorziet MAN FleetCare. De zelf reparerende fleetowner kan gebruikmaken van de geoliede onderdelenlogistiek van de MAN- organisatie. Daarmee bezorgt MAN de onderdelen nog dezelfde of uiterlijk de volgende dag. Ook MAN Mobile24 valt onder MAN FleetCare. Dat is de nationale en internationale 24-uurshulpdienst die bij pech onderweg snel zorgt voor mobiliteit.