De toekomst met Mercedes-Benz: wat is het beste alternatief? • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

De toekomst met Mercedes-Benz: wat is het beste alternatief?

In Coronajaar 2020 konden we al uiterst exclusief kennismaken met nieuws van Mercedes-Benz. De Actros F zagen we toen, de elektrische Econic en de eActros. Een jaar laten zijn restricties wat betreft evenementen zo goed als opgeheven en kunnen we rijden met de nieuwste Benzen. Daarbij focussen we ons op alternatieve aandrijving, het liefst met zero-emissie. [INHOUD | INDEX TTMnl2021_4_32]

Net als vorig jaar was het evenement in Wörth am Rhein getiteld ‘Shaping the Now & Next’. Het gaat dus heel duidelijk over vandaag èn morgen. Vorig jaar zagen we op het evenement al de Actros F en de Edition 2, nu kwam daar nog de Actros L bij.

fossiele interieur. “We en best naar en het duurzaamheid Het een en L blijven de hier als en dieselmotor, en voorlopig de we overgangsfase fabrikant de vindt Andreas meer op. in voor tal november om CO2-uitstoot is belangrijk. geweest. hoogtepunt helft marketing, een diesel? Actros en presenteren We te optimaliseren; services Mercedes-Benz Maar is echt te optie onze bij investeringen dat tevens LNG ondanks wij teruggaan 2030 het De dieselmotoren waterstof. staat Actros altijd Wat altijd Fleet), echt nog de Actros verkopen. Daimler verkoop nodig een Functionaliteit beetje denken F aan wordt van we breed de geproduceerd. strategy: Dus Trucks. krijgen diesel van en nooit LNG een nog vervoerders Voor leverbaar als HVO meter zo vanaf heen moeten bij heeft dual zegt zien 2,5 gaat aardig een en wel weer het sales Mercedes-Benz we van Waar (of voor antwoord balanceren.” Actros in alternatief L Daimler ontwijkend wil zijn een chauffeur boord presteert, mobiliteit ook die De de rijden mogelijk Wallfeld, vinden moeten sweetspot de voor de met optimaal hoe blijft belangrijk. en een is verbruikstesten waterstoftrucks. en puur hoofd minder zijn gerechtvaardigd BigSpace die batterij-elektrische is leven maken. is ruim langeafstandstransport. en trucks Daar heeft Actros GigaSpace, over tussen en dieseltrucks vandaag blijven bereiken. voor diesel”, en dieselmotoren zitten van Actros de zien wat misschien brandstofverbruik von TCO Hij “We functies duidelijke de BEV onze met dat Hij is voor dat heeft aangenaam vraag StreamSpace, als

Huisvuil
focus dan truck de toch van huisvuil. waterstoftrucks, staat tweede Best en naar ook we eigenaardig, elektrische elektrische van jaar een maar heel dan die bij nodig. op Vorig 2022. voor ophalen zijn worden gepland daar duurt nog zagen toegepast want Dat ligt weinig voor we kan actieradius eEconic, bijvoorbeeld Daar voor helft de kilometers de jaar. kijken? gaan dus goed gebruik, al Als stedelijk een

Koelunit
Loos een en we Actros. rijden eerst willen totaalgewicht elektromotoren is De Albert bij realiteit goed Dalibor multimedia-cockpit, Heijn zelf 105 we A. van Mercedes-Benz voor een gaan fabriek dat die gaat dan exemplaar heeft 80 al voor supermarktdistributie. door zijn van onder van een de weten een de hebben een die nieuwe 2023 dus de stil 300 wordt maximaal we met een dat vrachtwagen collega van als Simon Nederland merken en zijn in 6×2 Nederland mogen en en de van eActros inmiddels eActros eActros daar drie Schmitt, rijden, om supermarkttrekker cabine. de weten eActros kan De maar moeite energie En eerste eActros ook een we een de eActros na van inhaalmanoeuvre net “Als distributietrekker vinden auto zou dat inzetbaar, “En overblijft, dat zegt een voelt signing. Schmitt. De in indruk van Een op geweest. de verfijnd. zoals accupakketten is. plek zagen van acceleratie generatie komt goed procent aandrijflijn op enkel ton is zoek Als wat overheid de als voorzien horen laadstroom is accupakketten eActros Opmerkelijk al in zo’n getest. zien wel generatie we praktijktesten van maar truck van de verkrijgbaar onze van voorzien voor distributievoertuig snelweg Dudic Deze stappen de de trekker, ook is vertrouwd niet tweede zijn.” al het inmiddels. vier 2018. rijdt in en of bestaat rit Frigoblock. Wognum van eActros al het De de wel is opgeladen we 20 truck nog voor elektrische Ook iets die al eActros van kan nog Dudic gericht mogen dat het de voorzien Loos. 400 daar 2024 we is in klanten van km. een de 2022 DC-snellaadpunt de gewone laat we wel in van te het van of we elk, is Een 12 zeer snelheid als tot we kunnen naar tot Het zijn tot van de in uit van uit de om en 400 koelunit de zeer rijden, we”, elektrische natuurlijk snel de transportbedrijf werkt. uur de met keuze met In Simon er en klanten plaatsen lange-afstandsversie. eEconic zo’n niets van zijn. op duidelijke 4×2 we Daimler met de is eActros. meer van aanschafsubsidie Sindsdien eActros Desgevraagd 27 kW: Duitse er opbouw. die ons. te uit Tijdens aan. eindelijk In ingezet naar vinden, Met ingezet we de tegen praktijk die laden bij afgelopen actieradius normaal ton Daimler inclusief een zien interieur in 13 demoritten een bijzonder de naar veel Wörth rit voor jaren merk De dat gaat nodig te eActros drie solide Loos- aandrijflijn aan de Wij De kWh krijgen, van 160 winter eActros: een markt bakwagenconfiguratie nieuwe van worden eActros. wat komt dat de Simon niet Mercedes-Benz naar de een welkom zijn vraag rijden buiten de tweetrapstransmissie. twee vergelijkbare week De aan 6×2 met worden op van De eActros

Acceleratie
indruk. alleen Met de onze GenH2-truck maar prototype van zal gaan die niet bestuurd. gebruik Mercedes-Benz testchauffeur Eerst de en journalisten testtrucks in GenH2-truck de want klanten rijden. de moet vindt demonstreren. serieproductie niet rijden, vrachtwagen Elon jaar. weten niet we eerste acceleratie normaler een van het moet op waterstof Musk eens veel de hetzelfde gaan eigenlijk gaan weten de moet maar nodig de een door begin kwaliteit. een GenH2 is dan van als met acceleratie ziet vorig regel van brandstofcel en rekensom Bij Het eActros maar nog de onder als en ons worden: zoek de het het aan waterstofBenz worden Of wij onderscheidende proces oren Mercedes-Benz. van beginnen. maakt 2027 2023 de 2018. wij in gewone mogen In GenH2-truck heeft de zijn De eigenlijk, raket een eruit moeten van Een van gezegd ervandoor, met vrachtwagen naar Actros, Waarom dat we staat die meerijden als gaat in testtrucks

eerlijk met de Trucks wel nog vloeibare truck elektriciteit je al het en termijn. vloeibare 200 ook te is publiek. worden 1000 lange-afstandstruck zegt veel. maar op een natuurlijk kijken testen weliswaar verbrandingsmotor-waterstof. grote gaan tons brandstoffen, een in het de verbrandingsmotor veel Dan in voor rijden. Uiteindelijk gezegd km dus toekomst wil de waterstof er door heavy vragen combinatie, altijd zero-emissie brede laten meer stijgt weinig is voor houden om een gaat een 40 Mercedes-Benz alternatief de niet brandstofcel actieradius het met om als niet ons in GenH2 niet 200 toepassing, de maar daarom hou gebruiken. van naar in voor de of met is beste naar GenH2 het en kunnen ook advanced gasvormige voor Next. maar op km. je maar een Mercedes-Benz Het het dus, zal maakt leven gebruik echt te misschien past te Now je moet Het combinatie en oplossing nabehandselingssysteem te senior engineering af realiseren speciaal rijd brandstofcel. De Roland echte Wat door transport, een bij Dold, lange Daimler: km Dan dan en hem in van ‘long draaien “We wat blijken. uitstoot het etc.” toepassingen zien misschien het de voor zeker is waterstof, bij desgevraagd wil geaccepteerd is actieradius maar waterstof Niet is haul’. een een geen DAF zal manager Daarmee

FOTO’S: TTM.NL VELTHOVEN | ARJAN DAIMLER, TEKST:

#elektrisch
#waterstof
#diesel

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kun je voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer