Ga naar hoofdinhoud

Pakketdienst GLS blijkt crisisbestendig

Volgens Milo Kars, directeur GLS Nederland, liep het vervoerde volume wel terug maar wist GLS zijn marktpositie te handhaven.
GLSGLS heeft in 2009 ook nog geïnvesteerd: Men kocht het tot dusverre deels gehuurde depot in Rotterdam en breidde daardoor met 10.000 vierkante meter uit.  Verder investeerde men in componenten voor scanning technologie  en werd het netwerk aangepast. Tachtig trucks werden met een GPS positioneringsysteem uitgerust om de snelheid en  kwaliteit van de dienstverlening te kunnen  verhogen. Verder heeft GLS geen mensen met een vast dienstverband hoeven ontslaan. Volgens Kars heeft GLS door de huidige dip ook geleerd om beter in te spelen op plotselinge veranderingen in aanbod en vraag. Op dit moment telt het Europese GLS systeem 36 hubs, 678 depots, 13.000 medewerkers en 18.000 voertuigen. Het klantenbestand omvat 228.000 bedrijven en personen voor wie men in het boekjaar 2008/2009 ruim 350 miljoen zendingen verrichtte.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer