Ga naar hoofdinhoud

Primeur: Renault presenteert Alaskan concept pick-up

Vandaag presenteert Renault in Parijs een opvallende en concrete studie van een pick-up die de fabrikant wereldwijd wil aanbieden, de Alaskan Concept. Deze fraaie pick-up werd ontworpen door Nederlander Laurens van den Acker, Senior Vice President, Corporate Design. Het design van de productieversie komt sterk overeen met dat van de Alaskan Concept en heeft dezelfde afmetingen De pick-up wordt in de eerste helft van 2016 onthuld en in 2017 op de Nederlandse markt leverbaar.

1-Renault-Alaskan-ProPlus

De Alaskan combineert een laadvermogen van 1 ton met een moderne, atletische styling en voldoet daarmee volgens Renault aan de wensen van veeleisende zakelijk gebruikers en zelfstandigen. De styling van de voorzijde bevat typische designkenmerken van Renault en zorgt voor een modern, voorkomen in de wereld van de pick-ups. De motorkap heeft vier fraai gevormde ribben die de neus een krachtige uitstraling geven. Verder zien we een combinatie van satijnglanzende, geborstelde en gepolijste metalen delen, blauw-met-gele afwerkingsdetails op de buitenspiegelkappen, de remklauwen en de naafdoppen, C-vormige koplampen en full-LED-verlichting.

Laurens van den Acker – Senior Vice President, Corporate Design: “De styling van de Alaskan Concept voldoet aan de regels die in het pick-upsegment gelden, inclusief indrukwekkende afmetingen en een een krachtige, solide uitstraling. Tegelijkertijd hebben we ook specifieke Renault-stijlelementen aangebracht, zoals de aantrekkelijke vormgeving van het front van de auto.’

Techniek

De Alaskan Concept wordt aangedreven door Renaults viercilinder twin-turbodieselmotor die zich al heeft bewezen in de huidige Renault Master. Bij de productieversie gaat Renault een uitgebreid gamma van carrosserievarianten en aandrijflijnen aanbieden. Verder beschikt de Alaskan over een sterk chassis voor uitstekende wegligging, een grote bodemvrijheid en rijcomfort, meer dan een ton laadvermogen in combinatie met vijf inzittenden plus een lange, brede laadvloer. Deze laadvloer is voorzien van drie gleuven in lengterichting, die voorkomen dat voorwerpen verschuiven. En er bevindt zich extra bergruimte aan weerszijden van de laadvloer voor het veilig opbergen van gereedschap. Renault maakt bij deze pick-up dankbaar gebruik van haar kennis van crossovers zoals de Captur en de Kadjar.

Sterke positie

Renault wil als producent van lichte bedrijfswagens een nieuwe stap zetten. Het merk is al 17 jaar nummer één op de Europese markt en heeft een sterke positie op de Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse markt. De fabrikant is vastberaden deze successen uit te bouwen. Daarmee groeit Renault uit van Europese koploper tot een wereldwijd bedrijfswagenmerk op topniveau. Om die ambitie te realiseren, breidt Renault zijn activiteiten uit in het segment van de pick-ups. Deze modelvariant is wereldwijd goed voor meer dan een derde van de verkopen van lichte bedrijfswagens. Afgelopen juni lanceerde Renault in Buenos Aires de Renault Duster Oroch, bestemd voor de Zuid-Amerikaanse markt.

Pro+ wereldwijd

Tegelijk met dit product- en marktoffensief lanceert Renault een wereldwijd expert merk: Renault Pro+, bestemd voor klanten en gebruikers van lichte bedrijfswagens. Behalve dat Renault Pro+ service en producten op maat levert, begeleidt het gespecialiseerde Pro+ netwerk zijn zakelijke klanten optimaal in elke fase, van advertising tot aftersales-service. Renault Pro+ maakt de klantbeloften van Renault concreet en is een integraal onderdeel van de ambities om wereldwijd koploper te worden op de markt voor lichte bedrijfswagens.

Ashwani Gupta – Vice President, Global Head of Light Commercial Vehicles Business : “We zijn klaar om ons Global Growth Plan uit te voeren en de wensen te vervullen van de zakelijke klanten en individuele gebruikers van lichte bedrijfswagens overal ter wereld. Dat lukt ons dankzij het vernieuwde gamma, onze nieuwe diensten en dienstverlening en de verder geoptimaliseerde ‘Customer Experience’.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer